Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 16.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, A világ minden tájáról:

Választási rendszer

"Magyarország demokratikus fejlődése szempontjából a legfontosabb kérdések egyike, ha ugyan nem a legfontosabb kérdés a szabad választások megtartása. Mégpedig azért, mert a változásokat Magyarországon nem népmozgalom harcolta ki, hanem azok felülről, az értelmiségtől és a párt reformszárnyától indultak ki és párosulnak az egyre nagyobb gazdasági elnyomorodással. Ha azt akarjuk, hogy a lakosság magáénak érezze a reformokat, és vállalja a csődből való kilábalással járó terheket, magáénak kell érezni az országot. Ennek lehetne elősegítője, ha úgy érezhetné, hogy maga dönti el ki képviselje az Országgyűlésben, ki fog határozni a sorsát érintő kérdésekben. De a világ igen nagy mértékben figyelembe veszi majd Magyarország megítélésekor, hogy demokratikusan választott parlamentje és kormánya van-e?"

Szuperszónikus utasszállító

Szántó András, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1989. szeptember 16. szombat (MTI-tud) - A szovjet Szuhoj repülőgép-tervező iroda és az amerikai Gulfstream Aerospace cég együttműködésében hamarosan megkezdik két szuperszónikus utasszállító gép kidolgozását - adta hírül a Pravda szombati száma. A két cég ez év júniusában a Le Bourget-i repülőszalonban írt alá szándéknyilatkozatot az együttműködésről. Ennek értelmében olyan repülőgépeket készítenének, amelyek a hang sebességénél gyorsabban többezer kilométeres távolságra tudnának 10-50 utast elszállítani.

Jelenleg az amerikai cég szakemberei Moszkvában tárgyalnak, s
vasárnap szovjet kollégáik társaságában térnek vissza az Egyesült
Államokba.

    Mihail Szimonov, a Szuhoj cég főkonstruktőre a Pravda
munkatársának elmondta, hogy tervező irodájukban már két éve
foglalkoznak a szuperszónikus utasszállítók terveivel. Két
változatban gondolkodnak. Az egyik, a SZ-21 két hajtóműves gép,
amely 12 emberrel a fedélzetén 6,5 ezer kilométeres távolság
megtételére képes, maximális sebessége pedig a hangsebesség
kétszeresét - több mint 2000 ezer kilométert óránként - is elérheti.
A másik, a négy hajtóműves SZ-51, amely meghibásodás esetén 3
hajtóművel is képes átrepülni az óceán felett. Fedélzetén egyszerre
51 utast tud a hangsebesség felett repülve szállítani.

    A két cég az ilyen gépek sorozatgyártásától komoly bevételeket
remél, hiszen az üzleti világban nagy az igény a nagy sebességű
gépekre.

    A jelentésből kiderül, hogy szovjet szakemberek a brit
Rolls-Royce céggel közösen elvileg új turboreaktoros hajtómű
kialakításán dolgoznak. A szakmailag szabatos ,,változtatható
kétáramúságú gázturbina,, elnevezés mögött az rejlik, hogy az új
hajtómű jobb hatásfokkal működik, nagyobb teljesítményre képes,
miközben a zajszint kisebb a megszokottnál. +++


1989. szeptember 16., szombat 10:28


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. szeptember 16. Nagy esemény volt a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Sonkádon tartott nagygyűlés. Vörös Vince kiállt a Parasztszövetség rehabilitálása mellett, ám ezt csak úgy érhetjük el, ha a parlamentben megszerezzük a döntő többséget – mondotta. A következő szónok én voltam. A Nemzeti Kerekasztal tárgyalások állásáról beszéltem. Nagy eredménynek tartottam a demokrácia alkotmányos szavatolását."
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"A határ felé zötykölődve egyre nőtt bennünk a félsz. Nem tudhattuk, hogy korábbi kolozsvári útjaink során a Securitate nem tett-e listára bennünket. Ildikó helyzetét alkalomadtán ronthatta a Tőkés-rokonság, az enyémet meg az, hogy magyar újságíró vagyok. Különösen azután, hogy néhány héttel korábban megjelentettem a "Csak egy falat szabadságot" című írásomat. Az, ha nevek nélkül is, de Tőkésékről is szólt, és meglehetősen kellemetlen lehetett a Ceausescu-rezsímnek. Már ha átjutott a határon."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD