|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A baranyai EKA közleménye
"A Baranya Megyei Ellenzéki
Kerekasztal megelégedéssel fogadta, hogy a Pécsi Városi Tanács
szeptember 14-i ülésén visszahelyezte jogaiba a város régi címerét
és zászlaját. Arról is értesült, hogy a tanács az új címert a
városháza tornyára helyezteti, egyidejűleg a vörös csillagot
eltávolíttatja. Az Ellenzéki Kerekasztal javasolja, hogy a megye
valamennyi üzeme és közintézménye kövesse a Pécsi Városi Tanács
példáját."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
A kommunista világ összeomlása
"A szovjet reform folytatódik, de Gorbacsovot most nemcsak a
vaskalapos vonalasok kényszerítették bizonytalanságba, hanem a
nacionalista válság is, amely legalább 6 szovjet köztársaságban
ütötte fel a fejét. Lengyelországban a kommunista párt leköszönt a hatalomról, a
magyar párt ugyanerre tesz előkészületeket, bár megvan a lehetősége
arra, hogy méltóságteljesebben vihesse véghez a dolgot."
|
|
|
|
|
|
|
Peugeot-sztrájkok
|
Párizs, 1989. szeptember 15. péntek (MTI-tud/AFP) - Kiéleződött a sztrájkmozgalom a nagy francia autógyár, a Peugeot üzemeiben. Pénteken már nemcsak a vállalat Mulhouse-i üzemében állt le a munka, hanem a Sochaux-ban levő központi telep gyártósorain is. A munkások mindkét helyen megszállták a gyárépületeket, és megakadályozták, hogy folytassák a termelést. Teljesen leállt a Peugeot jelenleg legnépszerűbb típusa, a kiskocsik kategóriájába tartozó 2O5-ös gyártása, de megszakadt az új, az őszi idényben forgalomba kerülő luxusgépkocsi, a 6O5-ös előállítása is.
A sztrájk a Mulhouse-i üzemben kezdődött, ahol a munkások egyöntetű, minden kategóriában azonos, 15OO frankos béremelést követelnek. Mivel a Peugeot igazgatótanácsának elnöke, Jacques Calvet csütörtökön egy televíziós adásban mindenfajta bérkövetelést eleve elutasított, a Sochaux-i üzemben is sztrájkba lépett a munkások jó része. Calvet azzal érvelt, hogy a Peugeot az elmúlt évben ugyan valóban igen nyereséges volt, de a fejlesztéshez minden jövedelemre szükség van, a vállalat erre a célra 13 milliárd frankot kíván beruházni, így nincs mód a bérkövetelések teljesítésére. A sztrájkolók válaszul pénteki tüntetéseiken az elnök-vezérigazgató azonnali lemondását követelték. A francia hírügynökség közlése szerint a Peugeot nyeresége 8,8 milliárd frank volt az 1988-as üzleti évben. A hírügynökség szerint a francia kormány is figyelemmel kíséri a Peugeot magánvállalatnál zajló a munkaügyi konfliktus fejleményeit, mert aggódik, hogy a sztrájk átterjedhet a közalkalmazottakra is. Rocard miniszterelnök emiatt javasolta egy úgynevezett növekedési prémium kifizetését minden magasabban kvalifikált alkalmazottnak.+++
1989. szeptember 15., péntek 16:49
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Szeptember 15-én a nemzeti kerekasztal újabb ülést tartott. A korábbi napok magaszfeszültsége hirtelen leesett. A tárgyalás gyorsan, símán haladt, a felek nem piszkálták egymást, s megállapodtak, hogy a következő - hétvégi - napokon folyamatosan üléseznek a szakértők. Sokat sejtetően bejelentették, hogy a rákövetkező hétfőn, szeptember 18-án este hét órakor csúcsszintű nemzeti kerekasztal-ülésre kerül sor. Addig csak egyszer esett meg ilyesmi, a legelső, a tárgyalásokat megnyitó napon."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|