|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A baranyai EKA közleménye
"A Baranya Megyei Ellenzéki
Kerekasztal megelégedéssel fogadta, hogy a Pécsi Városi Tanács
szeptember 14-i ülésén visszahelyezte jogaiba a város régi címerét
és zászlaját. Arról is értesült, hogy a tanács az új címert a
városháza tornyára helyezteti, egyidejűleg a vörös csillagot
eltávolíttatja. Az Ellenzéki Kerekasztal javasolja, hogy a megye
valamennyi üzeme és közintézménye kövesse a Pécsi Városi Tanács
példáját."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
A kommunista világ összeomlása
"A szovjet reform folytatódik, de Gorbacsovot most nemcsak a
vaskalapos vonalasok kényszerítették bizonytalanságba, hanem a
nacionalista válság is, amely legalább 6 szovjet köztársaságban
ütötte fel a fejét. Lengyelországban a kommunista párt leköszönt a hatalomról, a
magyar párt ugyanerre tesz előkészületeket, bár megvan a lehetősége
arra, hogy méltóságteljesebben vihesse véghez a dolgot."
|
|
|
|
|
|
|
Milyen lesz az új mentőautó?
|
1989. szeptember 15., péntek - Tizenhat pályázat érkezett arra a nemzetközi versenytárgyalásra, amelyet az Országos Mentőszolgálat a mentőautó-típus módosítására írt ki. A tenderbontás pénteken volt a mentősök budapesti székházában. A pályázatok feldolgozása várhatóan egy hónapot vesz igénybe, vagyis október második felében dől el, hogy milyen típusú mentőautók váltják fel majd a mostani Nysakat.
A beérkezett pályázatok közül 11 cég - közülük egy nem felelt meg az előírásoknak - ajánlata szólt üres vagy mentő műszerekkel ellátott gépkocsira. Így a Mitsubishi és a Toyota, a Nissan, a Peugeot, a Zastava, az Iveco, a Samsung KIA cégek ajánlottak korszerű mentőautókat. NSZK-ból az ajánlattevő 3 típussal pályázott: Mercedessel, Volkswagennel és Volkswagen LT-vel. A francia Citroe:n pályázata képviselte a Cimost, a jugoszláv-francia együttműködéssel Jugoszláviában gyártott kocsit. A törökök a Ford-licence alapján készült Ottosant kínálták. Négy cég csak a gépkocsi belső terére, a betegtér kialakítására, illetve az orvosi felszerelésre tett ajánlatott: így a Medicor/Respirator, a nyíregyházi Mezőgazdasági Gépgyár, a szarvasi Állami Tangazdaság és az NSZK-beli Miesen a mentőautó betegterére. A nyugatnémet Techno Design pedig sziréna és kék lámpa felszerelésére vállalkozna. A pályázatok értékelésére három bizottság alakult. Egyik a betegtéri és a technikai paramétereket, a másik a szervíz-lehetőségeket és az alkatrész szolgáltatásokat, illetve a kerskedelmi kérdéseket, a harmadik a pénzügyeket és a szállítási feltételeket vizsgálja meg. A versenytárgyalásra pályázók számára - a mentőautó alapvető minőségi és műszaki követelményeinek megszabása mellett - feltételként szerepelt az is, hogy hosszú távon képesek legyenek együttműködni a magyar féllel. Ez azért fontos, mert a jelenlegi 1050 úgynevezett futókocsi és a 350 tartalék autó teljes lecserélése több évet vesz igénybe. A tervek szerint évente mintegy 300 kocsit kívánnak cserélni, a továbbiakban - a selejtpótlásra - pedig 250-et. A versenykiírásnál ugyancsak megszabták, hogy a partner folyamatosan pótolni tudja az alkatrészeket, valamint hozzon létre megyeszékhelyenként szervíz-szolgálatot. (MTI)
1989. szeptember 15., péntek 16:48
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Szeptember 15-én a nemzeti kerekasztal újabb ülést tartott. A korábbi napok magaszfeszültsége hirtelen leesett. A tárgyalás gyorsan, símán haladt, a felek nem piszkálták egymást, s megállapodtak, hogy a következő - hétvégi - napokon folyamatosan üléseznek a szakértők. Sokat sejtetően bejelentették, hogy a rákövetkező hétfőn, szeptember 18-án este hét órakor csúcsszintű nemzeti kerekasztal-ülésre kerül sor. Addig csak egyszer esett meg ilyesmi, a legelső, a tárgyalásokat megnyitó napon."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|