|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Antall József tájékoztatója a kormány átalakításáról (2. rész)
|
Kedvező jel, hogy változatlan a külföldi tőke érdeklődése Magyarország iránt. Ami személyes pozícióit illeti, közölte: garanciákat kapott a miniszterelnöktől arra, hogy a Pénzügyminisztérium kezében futnak össze a magyar gazdaságpolitika stratégiai irányításának szálai. (Ez a garancia az utóbbi hónapokban a magyar gazdaságpolitikát bénító Rabár-Matolcsy hatásköri párharc fényében kap különös jelentőséget.) Kupa Mihály a gazdaságot fenyegető legveszélyesebb jelenségnek az infláció növekedését tartja, ami ,,dezorganizálja a gazdaságot, tönkreteszi az embereket,,. Ezzel együtt a munkanélküliség mértéken felüli felduzzadása sem lenne kívánatos; ezért Magyarországon meg kell találni a ,,keskeny pallót,, a két rossz között. A pénzügyminiszter-jelölt gazdaságpolitikájának alapelemei közé tartozik az állam szerepének további visszaszorítása, piackonform adórendszer kialakítása, az állam szociális gondoskodásának új pénzügyi alapokra helyezése. Kupa Mihály nagy szerepet szán a társadalmi konszenzus megteremtésének, a folyamatos párbeszédnek az érdekképviseleti szervezetekkel. A miniszter-jelölt egyébként úgy véli, hogy az átmeneti helyzetben lévő Magyarországon egyetlen közgazdasági elmélet sem valósítható meg tiszta formájában. Ezért a modellek helyes arányú vegyítésére van szükség.
Boross Péter a belügyi tárca várományosa a közigazgatás ,,népszolgálati,, jellegének erősítését, s fegyelmezett, kemény, működőképes, az állampolgárok nyugalmát, biztonságát szavatolni képes rendőrség megteremtését ígérte.
Botos Katalin arra emlékeztetett, hogy a pénzintézetek reformja eddig a kelleténél kisebb figyelmet kapott. Új posztján ezen kíván változtatni, s követendő példaként - Kupa Mihályhoz hasonlóan - az osztrák modellt ajánlotta.
Pungor Ernő akadémikus azt hangoztatta, hogy az ország előrehaladása mindenképpen megköveteli a műszaki-szellemi kapacitások jobb kiaknázását, a magyar műszaki értelmiség súlyának növelését a reformfolyamatban. Az akadémikus ténykedését új posztján ennek a feladatnak szenteli, s ehhez kérte a magyar műszaki értelmiség támogatását.
Gálszécsy András mindenféle pártbefolyástól mentes nemzetbiztonsági szolgálat kiépítését, működtetését ígérte; amihez saját, pártelkötelezettségekkel nem terhelt, hangsúlyozottan köztisztviselői pályafutása is garanciát adhat.
Horváth Balázs új posztja kapcsán emlékeztetett arra: a határokon túli magyarság ügyeivel foglalkozó testület már eddig is működött. Ténykedésének lényege annak felismerése, hogy ,,15 millióan vagyunk, nem 10 millióan,,. (MTI)
1990. december 14., péntek 16:00
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|