|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Autópálya átadás - avatóünnepség nélkül
|
1990. október 29., hétfő - Bár eredetileg ünnepélyes
avatást, szalagvágást hírdettek, ez elmaradt és minden ceremónia
nélkül megnyították a forgalom előtt az M1-es új jobboldali
útpályájának Tatabánya és Győr közötti utolsó szakaszát. Így
hétfőtől már teljes autópályán közlekedhetnek az autósok a két város
között.
Az M1-es építésére még a 70-es évek elején született döntés, először azonban csak a félautópálya - a baloldali nyomvonal - elkészítésére jutott a költségvetésből. Időközben rendkívüli mértékben megnőtt a forgalom és az ország legbalesetveszélyesebb útjává vált a Tatabánya-Győr közötti szakasz; a népnyelv ,,halálútnak,, nevezte el. Ezért a közlekedési tárca a múlt évben nemzetközi versenytárgyalást írt ki a jobboldali útpálya megépítésének finanszírozására és kivitelezésére. A pályázatot a Betonútépítő Vállalat és a Magyar Hitel Bank Rt. közösen nyerte el azzal a feltétellel, hogy az összesen 45 kilométeres szakaszt 13 hónap alatt elkészítik. A határidőt pontosan tartották.
Az új út átadásával biztonságos utazási körülményeket teremtettek a két megyeszékhely között. (MTI)
1990. október 29., hétfő 12:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|