Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Taxis tüntetés - Fejlemények

1990. október 25., csütörtök - A fővárosi taxis tüntetésben részt vevők még a késő éjszakai órákban is csaknem teljesen megbénították Budapest közlekedését. A Budataxi diszpécserétől éjjel fél 12-kor kapott tájékoztatás szerint a Parlament előtt még mindig több száz taxis várakozott, a megmozdulásban részt vevő sok száz más társuk pedig a budapesti hidak pesti, illetve budai oldalán foglalt el ,,hídfőállást,,, megakadályozva a járművek hídra hajtását. Éjfél előtt a Petőfi- és a Szabadság-híd volt még többé-kevésbé járható, a többi Duna-hídon nem lehetett átjutni.


Az ilyenkor máskor már jobbára néptelen főútvonalak zsúfoltak
voltak, sok helyütt véglegesen megrekedt, állt a kocsisor. A
forgalmi helyzetet tovább bonyolította, hogy sok autós még az
benzinár-emelés érvénybelépése előtt fél órával is az utolsó olcsóbb
tankolásra várva állt sorba, ezért a budapesti benzinkutak környékén
több száz méteres kocsisorok nehezítették, esetenként tették
lehetetlenné a közlekedést.

    Szemtanúk szerint több helyütt éles szóváltás alakult ki a
hazajutni, vagy benzint szerezni igyekvő autósok és a forgalmat
eltorlaszoló taxisok között, bár abban végül mindenütt egyetértettek
az alkalmi ,,gyűlések,, résztvevői, hogy a benzinár-emelés
valamennyiüket sújtja. A rendőrség egy-egy, különösen nagy
fennakadást okozó forgalmi dugóban megpróbált közbeavatkozni, ám a
megmozdulásban részt vevők elszántságról tanúskodó, indulatos
fellépése nyomán a rendőrjárőrök kénytelenek voltak elállni
szándékuktól. Így például kölcsönös fenyegetőzésekkel tarkított,
már-már a lincshangulatot jelző utcai vitáról érkezett hír a Szent
István körút Margit-hídhoz közeli szakaszáról - a körúton egyébként
egészen a Marx térig teljesen leállt a forgalom -, de
tettlegességig, információink szerint, sehol sem fajult a túlfűtött
hangulat.

    A taxisok, akik CB-, illetve URH-rádióhálózatukon folyamatosan
kapcsolatot tartottak egymással, mindenütt úgy nyilatkoztak: a
benzinár-emelés visszavonásáig folytatják akciójukat. (MTI)



1990. október 25., csütörtök 23:52


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD