|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
SZDSZ-sajtótájékoztató (3. rész)
|
Pető Iván ügyvivő - és egyben parlamenti képviselő - értékelte az elmúlt heti, s általában az egész törvényhozási munkát a polgármesterek jogállásáról szóló törvénnyel összefüggésben. Hangsúlyozta: a kormány akkor terjesztette be ezt a törvényjavaslatot, amikor már megkezdődött a jelöltállítás, tehát időközben minden pártnak át kellett programoznia ezt a tevékenységét.
A kormánypártok egyébként megpróbálták a polgármesteri tisztséget úgy körülbástyázni, hogy minél szűkebb körből lehessen meríteni. Ezzel szemben az SZDSZ - és a Fidesz is - a képviselők jogállásához hasonló liberális szabályozásért szállt síkra. A kormánypártok viszont úgy vélték: ami az SZDSZ-nek jó, az nekik nyilván rossz, ezért lényegében lehetetlen szabályokat fogadtak el. Nem igaz - válaszolt az MTI kérdésére Pető Iván -, hogy nem volt elegendő, megfelelő káderük, s ezért kardoskodtak amellett: a polgármester lehessen országgyűlési képviselő. Itt elvekről van szó - hangsúlyozta. Mert míg az országgyűlési képviselők saját lehetőségeiket korlátlanná tették - lehet munkaviszonyuk, viselhetnek párttisztséget stb. -, addig a polgármesterekkel szemben sokkal szigorúbb szabályokat kívántak felállítani. Érveik között elhangzott, hogy a polgármester már azért sem lehet képviselő, mert sokat lenne távol a Parlamenttől. Mondták ezt azok a pártok, akiknek az emberei - például a miniszterelnök, a miniszterek és az államtitkárok - még az interpellációs napokon sem ülnek bársonyszékükben, amikor, legalábbis a hagyományok, a szokásjog alapján, ez számukra kötelező lenne.
Pető Iván kitért arra is: a több mint száz nap alatt elvárható lett volna - és elvárható továbbra is - a miniszterelnöktől, hogy részt vegyen a Parlament munkájában, érdemi dolgokról beszéljen, ne csak Kéri Kálmán ügyében tegyen homályos nyilatkozatot, illetve csak a kormányprogramot terjessze a Parlament elé. Elvárható lett volna, hogy ismertesse a kormány álláspontját a privatizációról, nyilatkozzon arról, miért késik a földtörvény és ezügyben mi a kormány elképzelése. Finoman fogalmazva a miniszterelnök nem veszi igazán komolyan a parlamentet - jelentette ki Pető Iván. (folyt. köv.)
1990. szeptember 7., péntek 16:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|