|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Haraszti Miklós nyilatkozata
|
1990. szeptember 4., kedd - Megdöbbentőnek és egyben
elgondolkoztatónak tartjuk, hogy az MDF és az MSZP szavazataival
elutasította az SZDSZ által előterjesztett önálló , a III/III-as
ügyosztályhoz tartozók adatainak kezeléséről szóló törvénytervezet
sürgősségi tárgyalását - mondotta Haraszti Miklós, az SZDSZ
ügyvivője az MTI munkatársának érdeklődésére.
A továbbiakban kifejtette: a sürgősségi tárgyalás elutasítása több tekintetben is súlyos károkat okozhat. A törvényjavaslat elfogadásával a polgármester-jelöltek kellő időben levonhatták volna a következtetéseket magukra vonatkozóan, ha érintettek az ügyben. Minden kampányszempontot kizár, és sokkal inkább az önkormányzati választások sikeréért érzett felelősséget tükrözi az tény, hogy a javasolt 3O illetve 6O napos határidő, amely az érintettek figyelmeztetésére illetve a nevek nyilvánosságra hozatalára vonatkozik, jóval az önkormányzati választások utáni időpontra esik. A sürgősségi tárgyalás viszont lehetővé tette volna, hogy az érintettek különösebb botrány nélkül, önként visszavonhatták volna jelöltségüket.
Ugyancsak elgondolkodtató, hogy míg az MDF a népszavazásról szóló törvény napirendre tűzését - amelynek tárgyalására az idén nem lenne szükség - sürgősséggel kérte, addig ennek a törvényjavaslatnak a megvitatását - amely az Országgyűlés köreit is érintheti - nem tartja sürgősnek. Felvetődött a kérdés, hogy azért aggályos az általunk előterjesztett törvény elfogadása, mert lehetetlenné tenné a jövőben a szigorúan titkos állományú tisztek rendszerének felállítását, a demokrácia igényeinek megfelelően. Véleményünk szerint a III/III-as ügyosztály megszüntetését véglegesnek kell tekinteni, és nincs szükség politikai rendőrségre. Ez is aláhúzza, hogy még inkább fontos ez a törvény, hogy elkerülhetők legyenek az esetleges zsarolások, és kiküszöbölhetővé váljon az újraaktivizálás is.
A kormánypárt sürgősséget elutasító határozata véleményem szerint erkölcsi dimenziókat is felvet. Az erkölcsi megújulás sürgető parancsa, amely állítólag ott állt az Justitia-csomagterv mögött, úgy látszik, mégsem olyan sürgető, ráér a törvényi megoldás keresése.
Egyébként a mostani szavazás tapasztalata is megérlelte bennünk azt az elhatározást, hogy törvényjavaslatot terjesszünk elő: ha valamelyik párt kéri, a gépi szavazás mellett kézzel is voksoljanak a képviselők, így váljon láthatóvá azonnal véleményük. (MTI)
1990. szeptember 4., kedd 16:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|