|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Interjú dr. Hack Péterrel
|
-------------------------
London, 1990. szeptember 3. (BBC, Panoráma) - Szakonyi Péter interjút készített dr. Hack Péter SZDSZ-képviselővel. Technikai okokból Szakonyi Péter kérdéseit én olvasom fel. Íme az első kérdés:
- Az SZDSZ önálló törvényjavaslattal állt elő arra nézve, hogy a Duna-gate folyományaként nyilvánosságra hozzák azoknak a nevét, akik különböző módon be vannak szervezve a Belügyminisztérium besúgó hálózatába. Miért tartották szükségesnek most ezt nyilvánosságra hozni, illetve a parlament elé terjeszteni?
- Azzal kell kezdenem, hogy két személyi körről van szó a törvényjavaslatban. Az egyik személyi kör azok, akik úgynevezett szigorúan titkos állományú belügyi tisztek voltak, ezek a személyek különböző hivatalokban, vállalatokban konspirált állásokat töltöttek be, valójában a belügy alkalmazottai voltak.
A másik személyi kör azok az úgynevezett hálózati személyek, akik előnyökért rendszeres informátori tevékenységet láttak el. Mi azt szeretnénk, hogy ezek a személyek ne vegyenek részt a közéleti politikai porondon, ne töltsenek be vezetői tisztségeket, ezért úgy hisszük, hogy nagyon sürgős még az önkormányzati választások előtt tiszta helyzetet teremteni ebben a kérdéskörben. Olyan jogi szabályozásra törekedtünk, amely megfelelő biztosítékokat nyújt azok számára, akik esetlegesen ártatlanul megvádoltatnak, de ugyanakkor eléggé következetes ahhoz, hogy a későbbi közéleti szereplésének gátat vessen ezeknek a személyeknek.
A másik szempont, amire törekedni kívántunk, hogy ezeknek a rendelkezésre álló nyilvántartásoknak a politikai destabilizáló hatását csökkentsük, tehát azt a kockázatot, hogy ezekkel az adatokkal bárki bármikor, bárhol visszaéljen. (folyt.)
1990. szeptember 3., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|