Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (1. rész)


1990. augusztus 7. kedd (MTI) - Ötödik éve nem múlik el
augusztus anélkül, hogy ne rendezzenek nagy érdeklődéssel kísért
Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamot a Hungaroringen. A
száguldó cirkusz mezőnye e hét végén látogat Magyarországra, hogy a
csapatok, vagyis a márkák és a pilóták az 5. Magyar Nagydíj
keretében világbajnoki pontokért küzdjenek.

    Ha nem jön közbe semmi, akkor 19 csapat képviseletében 35
versenyző próbál szerencsét. Kilenc pilótának már a péntek reggeli
egyórás előselejtezőn apait-anyait bele kell adnia, hiszen közülük
csak négyen folytathatják a küzdelmeket. A pénteki és a szombati
szabad- és időmérő edzéseken harmincan róhatják majd a köröket a
3968 méter hosszú, 19 kanyarral nehezített pályán, viszont a
vasárnapi rajtnál már csak a 26 legjobb versenyző sorakozhat fel a
77 körös megméretéshez.

    x x x

    A pénteken 8 órakor kezdődő előselejtezőn a következőknek kell
részt venniük az előselejtezőn: Olivier Grouillard (francia,
Osella), Gabriele Tarquini (olasz, AGS), Yannick Dalmas (francia,
AGS), Nicola Larini (olasz, Ligier), Philippe Alliot (francia,
Ligier), Bertrand Gachot (belga, Coloni), Roberto Moreno (brazil,
EuroBrun), Claudio Langes (olasz, EuroBrun) és Bruno Giacomelli
(olasz, Life Racing). Közülük talán Larini és Alliot, valamint
Grouillard és Dalmas a legesélyesebb a továbbjutásra.

    x x x

    Az eddig megrendezett kilenc vb-futam során a pilóták közül
16-an, a csapatok közül tízen iratkoztak fel a pontszerzők közé:
előbbieknél 48 ponttal a brazil Ayrton Senna, utóbbiaknál 77-tel a
McLaren az éllovas.

    x x x

    Ebben az esztendőben még csak három versenyző tudott futamot
nyerni: Senna és a francia Alain Prost 4-4 alkalommal
diadalmaskodott, míg az olasz Riccardo Patresét egy ízben intették
le elsőként. Ami pedig a magyarországi futamokat illeti: az első
három évben brazil győzelem született Nelson Piquet két- és Ayrton
Senna egy bravúros száguldása révén, míg legutóbb a brit Nigel
Mansell végzett az első helyen.
    x x x
(folyt.köv.)



1990. augusztus 7., kedd 12:58


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD