Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Már úton van az első négyütemű Trabant-szállítmány

1990. augusztus 3., péntek - Erre az évre 26 ezer négyütemű Trabant személygépkocsi vásárlására kötött szerződést a Merkur - jelentette be Hellner Károly, a vállalat igazgatója a Hungexpo vásárközpontjában rendezett sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a Volkswagen Polo motorral szerelt új típusú kisautókat.


A 240 Trabantot szállító első vonat már úton van Magyarország
felé, a másodikat vasárnap indítják, s augusztusban várhatóan
összesen 8 ezer ilyen gépkocsi érkezik. A Merkur hétfőtől, augusztus
6-ától fogad el előjegyzést, illetve típusmódosítási kérelmet. Az
első héten előnyt élveznek azok, akik valamilyen érvényes
visszaigazolásukat kívánják módosítani, a későbbiekben pedig
folyamatosan veszik fel az előjegyzést, illetve a módosítási kérést,
de csak annyi kocsira, amennyire a jelenlegi szerződés szól. Az idén
ugyanis még rubelben számol el a Merkur a Trabant-gyárral, jövőre
azonban áttérnek a márkában való elszámolásra, ami jelentősen
módosítja majd a kocsik hazai fogyasztói árát. (Az új típusu Trabant
Limousin ára jelenleg 165, a kombié 172 ezer forint.) A Trabant-gyár
egyébként a jövőben is gyártani szándékozik a Polo motoros kocsit,
ám a tervek szerint a karosszériát is módosítják, azaz
hozzáigazítják a korszerű motorhoz.

    A tájékoztatón a Merkur vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a
vállalat teljes szerződésállománya jelenleg 165 ezer
személygépkocsira szól. Ladából, Skodából és kis Polskiból az idén
várhatóan mindazok megkapják autójukat, akiknek a visszaigazolása
1990-re szól, Daciára azonban valószínűleg tovább kell várni.
Jelenleg körülbelül 220-230 ezren várakoznak autóra, 140 ezren
Ladára, 50 ezren Skodára, a listán a harmadik a Wartburg, a negyedik
a kis Polski. A Merkur számításai szerint 1993-ban valószínűleg
megszűnik az előjegyzési rendszer, részben mert egyre újabb
forgalmazók lépnek a piacra, de nem utolsó sorban az árak további
emelkedése miatt. Kemény ártárgyalásoknak néz elébe a Merkur -
mondotta Hellner Károly -, hiszen a konvertibilis valutáért vásárolt
személygépkocsik a szabadáras kategóriába tartoznak, s számítani
kell arra, hogy a partnerek esetleg olyan magas árakat szabnak,
amelyeken lehetetlen lesz eladni a nem kifejezetten korszerű
kelet-európai autókat. (MTI)



1990. augusztus 3., péntek 11:59


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD