Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Senna mesterhármasa (1. rész)


1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós
gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért
vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg
a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze
11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt
után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat.
Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és
csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb
sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.

    A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte
meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első
rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor
diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand
Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy
ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.

    Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később
kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta
visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz
pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a
pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija
kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb
sérülést.

    Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott
beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4.
lett.

    Az NSZK Nagydij végeredménye:

1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó
2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h
4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h
6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h

    A pontverseny állása:

1. Senna 48 pont
2. Prost 44
3. Berger 29
4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18
6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13
(folyt.köv.)



1990. július 29., vasárnap 16:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD