|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Készül a szénbányászati program - államtitkári tájékoztató (1.
rész)
|
1990. július 9., hétfő - Augusztusban a kormány elé viszik a
szénbányászat jövőjéről szóló átfogó koncepciót, főként pénzügyi
vonatkozásait a Parlamentben is megvitatják, és konzultálnak a
nemzetközi pénzügyi szervezetekkel is - közölte hétfőn az
újságírókkal Auth Henrik ipari és kereskedelmi államtitkár.
Auth Henrik elsősorban azért tartott sajtótájékoztatót, hogy a kormány és az ipari tárca nevében tisztázza a Márkus hegyi bányász-sztrájk nyomán keletkezett ,,információs zűrzavart,, , mert szerinte sok félinformáció, torzított közlés látott napvilágot. Az államtitkár úgy vélte: a bányászokat érintő kérdésekben maguk a bányászok és a helyi munkástanács sem voltak kellően tájékozottak, sok egyéni, helyi sérelemre, gondra akartak központi orvoslást. Ráadásul az érdekképviseleti szervek egymás közötti harca is tükröződött az egész ügyben. A kormány legitimnek tekinti az összes érdekképviseletet, a munkástanácsokat is, s valamennyivel konszenzusra törekszik. Ha ez nem így jönne létre, akkor a szükséges kemény intézkedések nem hajthatók végre - tette hozzá.
A kormány arra vállalt kötelezettséget, hogy a szénerőművek és a lakosság igényeinek kielégítésére a lehető leggazdaságosabb fejlesztési megoldást választja. Egyetértés mutatkozik abban, hogy a hazai szénvagyonra alapozzák a programot. Ennek érdekében szükséges a szénáremeelés, ám egy azonnali áremelés további inflációs nyomást jelentene. A jövő év elején azonban 15 százalék körüli árnövekedés elkerülhetetlen. Fontos, hogy felszámolják az ágazat tetemes adósságállományát is, ennek összege meghaladja a 41 milliárd forintot, ehhez jön még az évi 3 milliárdos ágazati veszteség és a sorbanállás miatti 7 milliárdos hiány. Az adósság nagyobb részének leírásához, jelentős forrással rendelkező, nagy hatáskörű szervezetet hoznának létre. Az ágazati programban egy adott határköltségszint alapján rangsorolnák a szénaknákat, és ha szükséges, sor kerül aknabezárásokra. Mindez kihatással lesz a múlt heti tárgyalásokon elhatározott béremelésre is. Mint emlékezetes, a bérek 50 százalékos emelése a Márkus hegyi sztrájk egyik fő követelése volt. A megegyezés szerint az emelés nagyobb részének a forrását a vállalatnak kell előteremtenie racionalizálással, költségcsökkentéssel. A megoldás tehát elsősorban nem kormányzati kérdés, állami támogatás e célra nem adható. (folyt.köv.)
1990. július 9., hétfő 14:41
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|