|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nem volt jelen a kormány képviselője - halasztott napirend a
költségvetési bizottságban (1. rész)
|
1990. június 20., szerda - Egy héttel elhalasztották az
Állami Vagyonügynökségről és a hozzá tartozó vagyon kezeléséről,
illetve hasznosításáról szóló törvényjavaslat megvitatását a
Parlament Költségvetési, Adó- és Pénzügyi Bizottságában. A testület
szerdai ülésén ugyanis dr. Becker Pál (MDF) szóvátette: a
törvényjavaslat anyagát az is későn vehette kézbe, aki egyáltalán
megkapta áttanulmányozásra, ráadásul - bár a kormány mány sürgősségi
indítványa nyomán, a jövő héten, a plenáris ülés elé került volna
megvitatásra a módosítás - a kormány egyetlen képviselője sem jelent
meg a bizottsági tanácskozáson. Mások azt is fontosnak tartották,
hogy a Fővárosi Tanács és a BM is képviseltesse magát az ülésen.
Végülis a testület tagjai - három tartózkodás mellett - úgy
döntöttek: egy hét múlva ismét napirendre tűzik a törvénymódosító
indítványt, így viszont az nem kerülhet a jövő heti plenáris ülés
elé.
Ugyanakkor, ha már összejöttek és a vagyonügynökség képviselői is megjelentek, a bizottsági tagok kérdéseket tehettek fel a kiosztott anyaggal kapcsolatban, vagyis érdemi vita helyett csak konzultációt folytattak a képviselők erről a napirendről. Így szóba került, hogy a privatizációs folyamat idején az állami vállalatok esetében az állam minden tulajdonosi funkcióját elláthatja, beleértve a vezetőkinevezési jogkört is. Képviselői felvetésekre a vagyonügynökség munkatársai elmondták: mivel a privatizáció része a kormány gazdaságpolitikájának, szükséges, hogy az befolyást is gyakorolhasson a szervezetre. Ezért célszerű, ha az operatív vezetőket maga a kormány nevezi ki, viszont a kettős függés, illetve kontroll biztosítására az igazgatótanács tagjait az Országgyűlés válassza meg.
Több képviselő szóvátette: az országnak ma még nincs privatizációs programja. Úgy tűnik, hogy a kormány a törvénymódosítással egyfajta eszközt igényel privatizációs politikájához, anélkül, hogy annak elemei ismeretesek lennének. Amíg nem tudni, mit és hogyan akarnak privatizálni, talán nem is kellene a törvényt módosítani - fogalmazták meg többen. Egyébként is ez a törvény szorosan összefügg a privatizációs törvénnyel, továbbá az önkormányzatival is. (folyt. köv.)
1990. június 20., szerda 12:09
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|