Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

A szükségesnél 2.


Évi két ülés megtartása látszik célszerűnek, - a tavaszit a
napokban tartották meg.

    - Összefoglalná, mi várható 1990-ben?

    - Ami az autópálya-építést illeti: elkészült az M0-ás déli
szakasza a 6-os és az M5-ös út között és megkezdhetők a
kisajátítások a fővárost elkerülő körgyűrű építésének második
szakaszát jelentő munka, a 6-os út és az M1-es autópálya közötti
területen. Tatabányától 45 kilométernyit közelítünk Győrhöz az M1-es
továbbépítésével, s igen költséges előkészítést is végzünk ugyancsak
az M1-es győri elkerülő szakaszához, valamint a Győrtől az
országhatárig húzódó nyomvonalon. Emellett megkezdődik az M5-ös
kecskeméti elkerülő szakaszának a tervezése. A fő közlekedési utak
közül a 6-os út fővárosi bevezető szakaszának előkészítése és a 3-as
Mezőkövesdet elkerülő gyűrűjének építése kezdődik. Folytatódik a
4-es út Debrecenbe bevezető szakaszának kialakítása, a 47-es Szeged
és Algyő közötti másfél kilométeres négysávos szakasza pedig megépül
az idén. Hozzáfogunk a főváros aglomerációs úthálózatának
korszerűsítéséhez, a 2-es út Vácot elkerülő szakaszának, valamint a
4-es fővárosi bevezető szakasza és az M5-ös összeköttetésének
megtervezéséhez. Még mindíg az útépítésnél maradva: 1990-ben 26
öszekötő, illetve bekötő út építése folyik majd országszerte, újabb
100 kilométernyi kerékpárúttal 500 kilométerre nő ennek az
úttípusnak a hossza. Több nagy hidat is átadunk az idén: az M0-ás I.
szakaszának két Duna-hídját, valmint a Berettyó- és a bajai
Duna-hidat. Folytatjuk a szolnoki Tisza-híd építését. A 7-es úton,
Fonyódnál és a 70-esen Velencén gyalogos aluljáró javítja majd a
forgalom biztonságát, Kisvárdán viszont a közúti fogalmat fogja
segíteni a felüljáró átadása.

    - Mennyibe kerül mindez?

    - Felemészti az útalap rendelkezésére álló összegnek több mint
40 százalékát, 5,6 milliárd forintot. Mivel összesen 12,3
milliárddal gazdálkodhatunk, az utak fenntartására és üzemeltetésére
6,7 milliárd forint marad. Ez több, mint tavaly, de 4-5 milliárddal
kevesebb a szükségesnél. Így csak a korábbi gyakorlat folytatására
van lehetőségünk, vagyis az útfelújítások során sok helyen csak
vékony védőréteget tudunk felvinni a javítandó úttestre. Így persze
nem számíthatunk 6-8 éves szünetre az újabb javításig. Legföljebb
2-3 évet bir az így felújított útfelület.

    Az útfenntartáshoz szükséges összeget a közúti igazgatóságok
szigorúan normatív alapon, az utak állapotát és a feltételek
számítógépes értékelését is figyelembe véve kapják. (folyt.)



1990. április 3., kedd 14:03


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD