|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet
|
1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás
1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.
A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6 milliárd forintot tesz ki.
Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és -fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt. adja.
Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák. Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350 kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)
1990. március 13., kedd 23:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|