|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
A katonai főügyész sajtótájékoztatója (2. rész)
|
A katonai főügyész szerint minden állampolgár jogosult, sőt köteles fellépni az alkotmányellenes törekvésekkel szemben - ám csakis törvényes eszközökkel. Erre Végvári őrnagynak is lett volna lehetősége, fordulhatott volna az Alkotmánybírósághoz, a köztársasági elnökhöz vagy az Országgyűlés illetékes bizottságához. Nem lehet törvényellenesen eljárni a még Alkotmányellenes tevékenység feltárása érdekében sem, de ezt az indítékot ezúttal az ügy elbírálásánál nyomatékosan figyelembe vették. Így vádat nem emeltek, de megrovásban részesítették a ,,lehallgatási botrány,, kirobbantóját.
Dr. Kámán József részletesen ismertette a határozatok indokolását, s kitért a - mint mondotta - korrekt, pártsemlegesen végzett nyomozás körülményeire is. Szólt arról, hogy be kellett szerezniük az e területre vonatkozó több mint száz különböző jogszabályt. Hozzátette: az új Országgyűlés alapvető feladata lesz e kérdéskör áttekintése, s törvényi szabályozása. E tevékenységről 1975-től titkos kormányhatározat, illetve miniszterelnök-helyettesi utasítás rendelkezett, amelyek felhatalmazták a belügyminisztert a szervezet működésének szabályozására. E két jogszabály már keletkezése időpontjában is az alkotmányba ütközött. A belső biztonsági szolgálat feladatát valójában a politikai vezetés határozta meg, döntött arról, hogy ki minősül ellenzékinek, ki ellenségesnek. A vezérőrnagy emlékeztetett arra, hogy a Magyar Szocialista Munkáspárt vezető szerepét az elmúlt év október 23-ig az Alkotmány deklarálta. E szabály kiiktatását követően új helyzet állt elő a belső biztonsági szolgálat tevékenységében is - amelyet egyébként az ügyészség sohasem felügyelt. Azonban a többpártrendszer keretei között, már alkotmányellenes módon, továbbra is gyűjtöttek politikai információkat, s napi jelentésekben rögzítették azokat. Ilyen információkat gyakorlatilag minden pártról, szervezetről, tömörülésről és szerveződésről összeállítottak. Zömét egyébként - mint a titkos tevékenység ,,mellékterméke,, - a közvélemény előtt ismert volt, s nem utalt semmilyen törvénybe ütköző tevékenység gyanújára.
A napi jelentéseket megkapták az osztályvezetők és a belügyminiszter állambiztonsági helyettese. Ez utóbbi titkárságán - más csoportfőnökségek jelentéseivel együtt - összegezték a Belügyminisztérium vezetése számára. Itt azonban már nem tüntették fel az értesülés forrását. A fontosabbnak ítélt politikai információkból külön jelentéseket készítettek a kormány elnökének és illetékes tagjának. (folyt.köv.)
1990. február 26., hétfő 18:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|