|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Sajtótájékoztató az Állami Számvevőszék munkájáról (1. rész)
|
1990. január 31., szerda - Az újonnan létrehozott Állami
Számvevőszék vezetői tartottak sajtótájékoztatót szerdán a
Parlamentben a szervezet munkájáról és terveiről.
Hagelmayer István, az ÁSZ elnöke elmondotta, hogy a KGST-országok közül Magyarországon alakult meg elsőként ilyen szervezet, amely a jogállamiság kiépítésének egyik fontos eleme. Az Állami Számvevőszék alapvetően az állami költségvetés realitását a költségvetési törvényben foglaltak végrehajtását kívánja megítélni, s erről folyamatosan tájékoztatja a Parlamentet. Emellett fontos feladata az állami vagyon felhasználásának, hasznosításának ellenőrzése. A szervezet teljes létszáma háromszáz fő lesz, ám jelenleg csak valamivel többen mint kétszázan vannak. Elsősorban a megszűnt központi népi ellenőrzés apparátusából, valamint a Pénzügyminisztérium revizori főosztályáról válogatták munkatársaikat. Emiatt egyébként sok bírálat is érte az új szervezetet, mondván: nem lesz különb a rossz hírű KNEB-nél. Hagelmayer István úgy vélekedett: a KNEB megítélése rosszabb volt az indokoltnál. Az ott dolgozók ugyanis elvégezték a kívánt vizsgálatokat, arról nem tehetnek, hogy azokat kívülről egyéb érdekek folytán időnként leállították. Az Állami Számvevőszék esetében ez nem fordulhat elő, mivel csak a Parlamentnek lesz alárendelve.
Az újságírók kérdéseire válaszolva az ÁSZ elnöke elmondotta: a szervezet Parlament elé beterjesztett költségvetése nem tartalmazott luxuskiadásokat, mégis jogos volt néhány képviselő felvetése, s ezért is döntött úgy, hogy felülvizsgálja a mérleget. Ennek eredményeként sikerült jelentősebb megtakarítást elérni. Magyarázatként hozzáfűzte: a kezdeti időszakban nincsenek tapasztalataik azzal kapcsolatban, hogy mi mennyibe fog kerülni, s így érthetően a biztonságra törekedve terveztek. Azt is elmondotta, hogy a KNEB felszámolása során átvették a szervezet legfontosabb iratait, és ezeket a munkájuk során hasznosítani fogják. Raffay Ernő képviselő például már azt kérdezte tőlük: a Honvédelmi Minisztériumban milyen ellenőrzéseket végzett a KNEB? E vizsgálatok listáját a képviselő rendelkezésére bocsátották.
Sándor István, az ÁSZ elnökhelyettese beszámolt arról is, hogy már vizsgálták az MSZP által elkészített vagyonmérleget. Az eddigi megállapításaik szerint ez a mérleg nem tekinthető teljesnek. (folyt.köv.)
1990. január 31., szerda 13:09
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|