|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél az Országgyűlés megbízott elnökéhez
(OS)
|
1990. január 22., hétfő - Tisztelt Elnök Úr
A Vállalkozók Pártjának tagsága a kisiparosok, kiskereskedők is kétkezi munkások, értelmiségiek és minden vállalkozó nevében emeljük fel szavunkat.
A társadalomban megfigyelhető, felgyülemlett politikai, gazdasági feszültségek halaszthatatlanná tették a politikai, gazdasági reform azonnali végrehajtását.
A felgyorsult politikai reformok mellett a gazdasági, gazdaságirányítási változások vagy meg sem indultak, vagy a pénzügyi kormányzat öncélú eszközeit szolgálják. A gazdasági változásokon belül a jogi, szervezeti változások mondhatók jelentősnek, míg a közvetlen szabályozás elvei változatlanok.
Úgy tűnik, hogy a kormányzat nem tud, ,,talán nem is akar,, szerepéről, befolyásáról lemondani.
Erősen megkérdőjelezhető a pénzügyi kormányzat szavahihetősége, ,,amit az elmúlt időszak változásai egyértelműen bizonyítanak,,. A ma társadalmának és politikai vezetésének nem lehet a célja a különböző döntést hozó szervezetek és intézmények legitimitásának vizsgálata.
Az 1988-89-ben életbe lépett, majd azt követően módosított adóreformnak a gazdasági reformon belül a gazdaságolitikai célokon keresztül a társadalmi célokat kellett volna szolgálnia.
Mára mindenki rádöbbent - a pénzügyi kormányzat kivétel -, hogy az adórendszer lényege a nemzeti jövedelem átcsoportosítása a költségvetés javára, az összes többi jövedelemtulajdonos kárára.
A tapasztalatok az egész gazdaságban azt bizonyítják, hogy a bevezetett új adók nem visznek közelebb a kormány stabilizációs és kibontakozási programjában kitűzött célokhoz. A személyi jövedelemadóban alkalmazott progresszív adótételek és magas adókulcsok, az általános forgalmiadó, a többfázisú forgalmi adó egy jól működő gazdaságban is letűnőfélben lévő mintát követ, így országunkban szinte elképzelhetetlen. (folyt. köv.)
1990. január 22., hétfő 21:52
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|