|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Lesz magyar Suzuki? (1.rész)
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.
Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift 1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50 százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet. A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3 milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság fedezne. Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000 munkás dolgozik majd. Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)
1989. december 28., csütörtök 14:26
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|