Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Az Országgyűlés ülésszaka elé (2. rész)

Ismeretes, hogy a köztársasági elnöki intézmény bevezetésével
megszűnik az Elnöki Tanács. A testület azonban úgy döntött, nem
várja meg a módosított Alkotmány elfogadását, hanem előre benyújtja
lemondását.

    Már a regionális képviselőcsoport-tanácskozásokon, valamint a
parlamenti állandó bizottságok ülésein is kirajzolódott: melyek azok
a főbb kérdések, amelyek élesen vetődhetnek fel a plénumon vitájában
is. Ezek tapasztalatai szerint megoszlik a törvényhozók véleménye
arról, hogyan viszonyuljanak a törvényhozók a politikai egyeztető
tárgyalásokon született megállapodáshoz. Vannak, akik elsősorban a
nép érdekét, a jogállamiság megteremtését, az átmenet békés jellegét
tartva szem előtt, a törvényalkotást ítélik elsődlegesnek, így
vállalják a megállapodás esetleges ,,felrúgását,, is. Mások nem
csupán a megállapodás szelleméhez, de betűihez is ragaszkodnak, azt
tartják elsődlegesnek, és vannak, akik a kompromisszumos megoldásra
hajlanak e kérdésben.

    A politikai egyeztető tárgyalásokon aláírt megállapodás és a
törvényhozás dilemmáját a legélesebben a köztársasági elnök
választásáról zajló vita érzékeltette és érzékelteti mind a mai
napig. Az eddigi véleménynyilvánítások szerint több képviselő a
megállapodásnak megfelelő megoldást támogatja, azaz azt, hogy most
népszavazás döntsön a köztársasági elnök személyéről, az új
parlament megválasztása után pedig ez az Országgyűlés jogkörébe
tartozik. Mások szerint viszont most - hiszen mindössze néhány
hónapról van szó - semmi sem indokolja a köztársasági elnök
megválasztását, azt az újonnan megválasztott Országgyűlésre kell
bízni. Megint mások úgy vélik, a köztársasági elnök megválasztását
mindenkor a népre kell bízni. A döntést nehezíti a Szabad Demokraták
Szövetségének aláírásgyűjtő-kampánya, amely a többi között annak a
kérdésnek a megválaszolására követel népszavazást, hogy szükséges-e
a köztársasági elnök megválasztása a parlamenti választások előtt.
Az SZDSZ-nek már birtokában van a népszavazás kötelező kiírásához
szükséges 100 ezer aláírás - ezeket két részletben át is nyújtották
a parlament elnökségének. Arról viszont még a jogászok is
vitatkoznak, hogy a benyújtás ténye halasztó hatállyal bír-e egy még
el nem fogadott törvényre tekintettel.

    Az országgyűlési képviselők választásáról szóló törvény
sarkalatos pontja az egyéni, illetve a területi listás
választókerületekben megszerezhető képviselői helyek aránya. Az
ezzel összefüggő javaslatok többsége ezt az arányt kívánja
megváltoztatni az egyéni választókerületek javára. (folyt. köv.)


1989. október 16., hétfő 16:26


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD