Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Országgyűlés - első nap (41. rész) - Kulcsár 11.

A Minisztertanács a megnövekedett hatáskörre tekintettel
elsősorban a többletlétszám-igényt biztosítja. Ez a költségvetés
további terhelése nélkül, más szervektől való ésszerű
létszámátcsoportosítás útján lehetséges. Ha azok a
jogszabály-változások, amelyek valamely szervre többletfeladatokat
hárítanak, bármilyen szakszerűen kidolgozottak legyenek is, a
feltételek hiánya miatt nem valósulnak meg, többet ártanak, mint
használnak. A jog uralma, a jogállam csak valóban érvényesülő
jogszabályra épülhet - hangsúlyozta a miniszter.

    Végezetül a katonai büntetőjog és büntetőeljárás hatályáról
szólt az expozéban.

    - Alapvető alkotmányos alapelv, hogy minden bűncselekményt
elkövető személyt a rendes bíróságok vonjanak felelősségre, külön
bírósági hatáskörbe csak rendkívül indokolt esetben kerüljenek. Ez
az elv a katonákra vonatkozó büntető anyagi és eljárási szabályok
körében nem érvényesül töretlenül.

    A jelenleg hatályos Büntető Törvénykönyv a büntetőjogi
felelősségrevonás szempontjából katonának tekinti a fegyveres erők:
a Magyar Néphadsereg és a BM Határőrség tényleges, valamint a
fegyveres testületek: a rendőrség, a büntetésvégrehajtási testület
és a munkásőrség hivatásos állományú tagjait. A katona fogalmának
ezen meghatározása önmagában, de nemzetközi összehasonlításban is
széles körű. Ezért a kormány által elfogadott javaslat katonának
csak a néphadsereg és a határőrség tényleges állományú tagjait, és
azokat tekinti, akik nem a fegyveres erőknél teljesítenek tartalékos
katonai szolgálatot. Ennek megfelelően a rendőrség, a
büntetésvégrehajtási testület és a munkásőrség hivatásos állományú
tagjai nem lehetnek katonai bűncselekmény tettesei, és az általuk
elkövetett bűncselekményekért a rendes bíróságok előtt felelnek.

    Alkotmányos alapelvünk az is, hogy bűncselekményt csak bíróságok
bíráljanak el. Ezért a javaslat megszünteti, hogy a parancsnokok
katonai, illetőleg köztörvényi vétséget, valamint három évi
szabadságvesztésnél nem súlyosabban büntetendő katonai bűntetett
fegyelmi eljárásban bíráljanak el.

    A javaslat szűkíti a katonai bírósági hatáskört azzal is, hogy a
katonai bíróságok hatáskörét a fegyveres erők tagjai által
elkövetett katonai bűncselekményekre korlátozza. A katonák által
elkövetett közönséges bűncselekmények elbírálása ezáltal tehát a
rendes bíróságok hatáskörébe kerül. (folyt. köv.)


1989. szeptember 26., kedd 19:04


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD