|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nemzeti kerekasztal: középszintü gazdaságpolitikai tárgyalások (2. rész)
|
Nemzeti kerekasztal: középszintű gazdaságpolitikai tárgyalások (2. rész) Végül is abban maradtak, hogy október 1-jéig a tárgyalófelek egyeztetik az általuk képviselt párt, pártok álláspontját ebben a kérdésben. Ezt az igéretet a harmadik oldal öt szervezete - a DEMISZ, a SZOT, a Magyar Nők Szövetsége, a Hazafias Népfront és a Münnich Ferenc Társaság - nem tartotta kielégitőnek, mert képviselőjük ugy nyilatkozott: amennyiben a következő középszintü tárgyalás előtt az MSZMP, illetve az EKA nem vázolja elfogadható módon a felvetett kérdésekben álláspontját, részvételüket az ujabb megbeszélésen nem tudja garantálni. Az egyes albizottságok munkájáról szóló beszámolót a három tárgyalófél egymás között megosztva terjesztette elő. Mint az ismertetőkből kitünt, az albizottságok túljutottak feladatuk tartalmi tisztázásán, a fő irányelvekről több pontban elvi megállapodás is született. A gazdasági válság stratégiai kérdéseivel foglalkozó albizottságban nagy hangsúlyt kapott nagyberuházásaink helyzete. Mivel a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőről olyan tájékoztatást kaptak az albizottság tagjai, hogy mind a munkálatok leállítása, mind pedig az építkezés folytatása közel azonos pénzbe kerülne, úgy ítélték meg, hogy az építkezés további sorsáról a döntés a környezetvédelmi, illetve a nemzetközi szerződésekben foglaltak szempontjából szülessék meg. Egyöntetűen elfogadták azokat az érveket, amelyek a Paksi Atomerőmű Vállalat újabb blokkja megépítésének három-négyéves elhalasztása mellett szóltak. A világkiállítással kapcsolatban nem tartották kielégítőnek a ráfordításokról és a várható eredményről kapott információkat, ezért azt javasolták, hogy mielőtt a kérdés a kormány elé kerül, az albizottság egy új, átdolgozott anyagot vitasson meg. A Jamburg-tengizi beruházás második szakaszát sem tudták érdemben elbírálni az eddigi információk alapján, mert, ha valóban áttérünk a konvertibilis elszámolásra a Szovjetunióval folytatott kereskedelemben, akkor egészen más megvilágításba kerül az ügy. Ezért további tájékoztatást kértek az ezzel kapcsolatos elképzelésekről. A gazdasági válság szociális következményeit taglaló albizottság szükségesnek ítéli, hogy a kormány tekintse alapvető feladatának a gazdasági növekedés élénkítését és az infláció leszorítását. Több fontos kérdésben - mint például a lakáspolitika, a társadalombiztosítás és a szociális ellátások értékének megőrzése - a tárgyaló felek már letették javaslatukat, jelenleg azok összegzése folyik. A tulajdonreform kérdéseit vitató albizottságban egyetértés alakult ki abban, hogy az állami tulajdont valódi tulajdonos kezébe kell adni, s a lehetséges tulajdonosok körét illetően is azonos álláspontra jutottak. (folyt.köv.)
1989. szeptember 20., szerda 21:35
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|