|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
- Menekültügy - nemzetközi jog - 2. folyt.
|
Ez a szerződés tehát 1969-ben hatályba lépett. De aztán 1976 március 23-ikán életbe lépett a polgári és politikai jogokról szóló világszervezeti paktum, amelynek részese Magyarország is, az NDK is. E paktum 12-ik szakaszának második bekezdése pedig így rendelkezik: mindenki szabadon elhagyhat bármely országot, azt az országot is, amelynek állampolgára. Rauschnigg professzor megállapítja, hogy a nemzetközi szerződések érvényéről szóló úgynevezett bécsi egyezmény értelmében később létrejött megállapodások hatályon kívül helyezik régebben létrejött szerződések minden olyan rendelkezését, amely nem fér össze egy későbbi megállapodással. Tehát az 1976-ban életbe lépett világszervezeti paktum fényében az 1969-ben kötött magyar-keletnémet vízumszerződés titkos záradéka semmisnek tekinthető. Igaz, hogy a világszervezeti paktum 12-ik szakaszának harmadik bekezdése kimondja a második bekezdésben rögzített alapjogot, a minden ország szabad elhagyásának jogát, a paktum részesei törvénnyel korlátozhatják, ha ezt a közrend, a nemzetbiztonság, a közegészségügy érdeke vagy más hasonló ok szükségessé teszi. De - fűzi hozzá Rauschnigg professzor - a keletnémet turistáknak Magyarországról Nyugatra távozása nem érintheti Magyarország közrendjét, nemzetbiztonságát, közegészségügyét. Mármost a tudós fejtegetéseinek nyomán felmerülhet a kérdés, vajon miért minősítették titkosnak, nem közlésre valónak a magyar-keletnémet vízumegyezmény azon záradékát, amely arra kötelezné a magyarokat, hogy garantálják: keletnémet utazók ne távozhassanak Magyarországról olyan országba, amelyre úti okmányuk érvénye nem terjed ki, vagyis ne utazhassanak Nyugatra. (folyt.)
1989. szeptember 5., kedd
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|