|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Háromoldalú középszintű politikai tárgyalások (2. rész)
|
Pozsgay Imre válaszában leszögezte: a kormány megpróbálja kieszközölni, hogy bocsássák szabadon a két magyar fiatalt, de ez elsősorban nem a Minisztertanácson múlik. Orbán Viktor másrészt arról tájékoztatta az államminisztert, hogy Tirts Tamás, aki az EKA egyik szakértői csoportjában részt vesz a háromoldalú tárgyalásokon, katonai behívót kapott. Elmondta: Tirts vonulása esetén nem tudna részt venni a további munkában, másrészt ez a Fideszt is hátrányosan érintené, mert őt bízták meg a szervezet választási kampányának irányításával. Pozsgay Imre javasolta: az EKA kérje Tirts Tamás mentesítését. Hozzávetőlegesen öt órán át folyt a vita a választással és a választójoggal összefüggő kérdésekről. Eredményként könyvelhető el, hogy több pontban megállapodás született. A legfontosabb: többszöri kompromisszumkereséssel a felek megegyeztek abban, hogy a következő országgyűlési választásokon kétfordulós, vegyes (egyéni választókerületi és listás) formát alkalmaznak majd. A 350 képviselőből 150-et egyéni választókerületben, 150-et megyei (fővárosi) listán választanak majd meg, a további 50 hely sorsa pedig a töredékszavazatok (egyéni és listás) összeszámlálása után dől majd el. Érdemes megjegyezni: a délutáni induláskor az MSZMP 80-20, az Ellenzéki Kerekasztal 50-50, a harmadik oldal kétharmad-egyharmad arányban javasolta meghatározni az egyéni választókerületi és a listás szisztéma alkalmazásának arányát. Megegyeztek abban is, hogy az első fordulóban az a jelölt tekinthető győztesnek, aki a voksok legalább 50 százalékát megszerzi. Ha az első fordulóban a szavazók 50 százaléka nem vesz részt, a választás érvénytelen, a második fordulóban 25 százalékos részvétel esetén hirdethetnek eredményt. Ugyancsak megegyeztek abban, hogy egy személy egy egyéni választókörzetben, két megyei (fővárosi) listán, valamint az országos listán indulhat. Ugyancsak megállapodtak abban, hogy a jelöltek ajánlása ajánlószelvényen történjék. Konszenzussal egyetértettek végül azzal is, hogy az ajánlószelvények gyűjtése tilos munkaidőben a munkahelyeken, az egészségügyi intézményekben és a tömegközlekedési eszközökön. Nem tiltják viszont, hogy ilyen céllal az állampolgárt lakásán keressék fel. Elfogadták azt is, hogy a választások során felmerülő vitás kérdésekben a Legfelsőbb Bíróság illetékes a döntéshozatalra. Az EKA erre a célra külön választási bíróság felállítását javasolta, de a vitában kompromisszumkészségét tanúsítva ettől elállt. (folyt. köv.)
1989. augusztus 25., péntek 21:40
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|