|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
- Beszélő 27. száma - 8. folyt.
|
Az új elit a gazdasági mechanizmust fel fogja ruházni a modern piac- és pénzgazdálkodás összes létező kellékével: részvény, kötvény, tőzsde stb. A valódi piaci viszonyok kibontakoztatásában azonban lényeges előrehaladás nem várható. Egyrészt azért nem, mert átmentődik a nagyvállalati szerkezet, és így a hazai piacot továbbra is monopóliumok uralják majd. Másrészt fennmarad a nagyvállalati szféra alku-ereje, és az új eliten belüli körök változatlanul informális, ellenőrizhetetlen különalkukat fognak kötni egymással. A várható változások jórészt formaiak. Már ma látható a bankok szerepének növekedése és az állami bürokrácia azon törekvése, hogy a bankok egyedi befolyásolásán keresztül szabályozza a vállalati szféra működését. A szabályozó alkut valószínűleg kamat és osztalék alku, a költségvetési támogatást kedvezményes bankhitel váltja fel. Nem említettem eddig a bürokrata új elit nagy reményét, a magántőke térhódítását. Ez a folyamat javíthatja a gazdaság teljesítményét, de jelenlegi nagyságrendjét és szétaprózottságát nézve nem hiszem, hogy alapvető megoldást hoz az elkövetkező 10-15 évben. A reprivatizálásban rejlő lehetőségeknek is megvannak a korlátai. Egy valóban jelentős reprivatizálást csak nagy mennyiségű hitel közvetítésével lehetne végrehajtani, ennek azonban nincsenek komoly nagyságrendű külső és belső forrásai. Ha viszont fedezetlen hitelekkel teremtenek forrást, akkor - legalábbis rövid távon - olyan nagyságrendű inflációt gerjesztenek, hogy az a gazdaság szétesését és a társadalmi feszültségek elviselhetetlen fokozódását idézheti elő. (folyt.)
1989. augusztus 23., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|