|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Az MTI-Press megkérdezte 2.
|
Az utólagos budapesti nyomozás során sikerült azonosítani azt a görög kamionsofőrt, aki a szállítmányt Nyugat-Berlinig vitte. - Mi az Önök szerepe ezen a "tartalék útvonalon"? - A csempészmódszerek kifinomultságára utal, hogy nemegyszer a célellenőrzés ellen is biztosítják a kábítószert szállító járművet oly módon, hogy a csempész társa "előfutóként" érkezik a határra. S ha ellenőrzést vesz észre, akkor telefonon értesíti a határ közelében várakozó igazi szállítót. Igyekszünk tehát lehetőségeinkhez mérten részt venni a felderítésben, amelynek alapjául általában az Interpol tagországokból származó értesülések szolgálnak, amikor olyan kábítószer lefoglalásokról adnak hírt, amelyeknek magyar vonatkozásai is vannak. Sajnos jelenleg nem rendelkezünk olyan technikai eszközökkel, amelyekkel a hatalmas tranzitforgalomból a határokon ki tudnánk szűrni a kábítószert szállító járműveket. - Kutyákkal is dolgoznak? - A kutyák bizonyos igénybevétel után elfáradnak, tehát állandó szűrésre nem alkalmasak, csak célellenőrzésekre. - Fennáll a veszély, hogy a tranzitszállítmányokból hazai fogyasztókhoz is eljut a szer? - Bizonyosan állíthatom, hogy nem. S ennek egyszerűen "üzletpolitikai" okai vannak. Ugyanis mire az "Arany Félholdból" - tehát Irán, Afganisztán, Pakisztán térségeiből - elinduló nyers ópiumot a titkos laboratóriumokban feldolgozzák, majd Törökországon keresztül Európába viszik, a szállítók pedig több határon át Magyarországig hozzák, akkorra a finomított heroinnak már olyan magas ára van, - természetesen konvertibilis valutában -, amely a magyar fogyasztók számára megfizethetetlen. Bár hozzátenném - egyelőre. Ugyanis elképzelhető, hogy a gazdasági változások hatására kialakul egy valutával is rendelkező tehetős réteg, amelynél majd ez a pénzügyi akadály sem lesz gond. Azt sem lehet kizárni, hogy a nyugat-európai kábítászer piacon olyan telítettség lép fel, amelynek hatására a kábítószer árak esni kezdenek, s a csempész szervezetek kénytelenek lesznek olcsóbban is értékesíteni árujukat, akár Magyarországon is. Természetesen mi ezt nem várjuk ölbe tett kézzel, igyekszünk tökéletesíteni, hatékonyabbá tenni felderítési módszereinket. Ha hazánkban szervezett formában felbukkanna a heroin vagy a kokain vásárlás, arról igen gyorsan tudomást szereznénk, s hasznosítva a nyugati tapasztalatokat, megtennénk a kellő lépéseket. Szerencsére ilyen gondunk jelenleg nincs. (MTI-Press)
1989. augusztus 7., hétfő 12:42
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|