|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (1. rész)
|
1989. julius 25. kedd (MTI) - Másfél hónappal a junius 11-én, az MHSZ székházában tartott sajtótájékoztató után kedden Békéscsabán került sor a második hasonló jellegü rendezvényre, amelynek témája az augusztus 4-14. között a békési megyeszékhelyen sorra kerülő VII. motoros mürepülő Európa-bajnokság volt. A szervezőbizottság stilszerüen oldotta meg az ujságirók helyszinre szállitását, három sportrepülőgéppel vitték Békéscsabára az érdeklődőket. A 70 perces, a vártnál lényegesen kellemesebb - nem dobálta a szél a gépeket - repülőut után Szepesi József ezredes, az MHSZ repülőfőnöke, a Magyar Repülő Szövetség titkára, a Nemzetközi Szövetség (FAI) alelnöke köszöntötte a megérkezetteket a békéscsabai repülőtér főépületében. Mondanivalóját azzal kezdte, hogy lezárult a nevezés, 15 ország 47 versenyzőjét (38 férfit és 9 nőt) jelöltek az Európa-bajnokságra. A pilóták 36 versenygépen mutatják be tudásukat. Békéscsaba nem először rendez ilyen nagy repülőeseményt, 1984-ben motoros mürepülő világbajnokságnak adott otthont a város. A mostani kontinenstalálkozó szervezése 6 millió forintba került, ami éppen a fele az öt évvel ezelőtti EB-jének. Bizony, manapság már semmiféle felesleges luxusra nem futja, ezért kellett - helyesen - megszoritani a nadrágszijat. Szepesi József szavaiból az is kiderült, hogy nullszaldóval, sőt lehetőség szerint minimális nyereséget elérve szeretnék megrendezi az Európa-bajnokságot. A Békéscsabára érkezők - a versenyzők és kisérők is - fejenként 500 dollár nevezési dijat kötelesek fizetni. Ez csak első látásra tünik soknak, mert benne foglaltatik a szállás, az étkezés költsége, sőt a repüléshez szükséges benzin ára is. Magyarországnak nagy a tekintélye a mürepülő sportban, ennek is tulajdonitható, hogy jövőre Budapesteen lesz a FAI soros kongresszusa. A szakvezetés szerint jó lenne, ha ezt a tekintélyt a magyar vb-résztvevők augusztus 4. és 14. között tovább öregbitenék. (folyt.köv.)
1989. július 25., kedd 15:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|