|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Motoros műrepülő EB Békéscsabán
|
1989. július 11. kedd (MTI) - Magyarország eddig kétszer adott otthont a motoros műrepülők legnagyobb találkozójának: 1962-ben Budaörsön, 1984-ben Békéscsabán rendezték meg a világbajnokságot. Öt évvel a viharsarki vb után, az idén augusztus 5. és 13. között ismét a békési megyeközpont a házigazda: a légies sportágnak ezúttal az európai legjobbjait fogadják. Az EB előkészületeiről kedden az MHSZ budapesti központjában tartottak sajtótájékoztatót a kontinentális rendezvény szervezői. Szepesi József, a Magyar Repülő Szövetség főtitkára, aki egyben alelnöke a nemzetközi szövetségnek (FAI), előrebocsátotta, hogy ritka népes mezőnyt köszönthetnek majd a világbajnokságon, hiszen 15 országból érkeznek a pilóták (mintegy félszázan) és a repülőgépek (körülbelül harminc). Nem egy sportgépet használnak többen is, például az egyik osztrák versenyző magyar motoros légijárművel gyakorolt és áll rajthoz is az EB-n. A békéscsabai sportrepülőtéren bonyolítják le a viadalt, amelyben három alapszámot kell előbb teljesítenie mindenkinek: a nyílt kötelező, a szabadon választott és a zárt kötelező programot. Az első kettőt lehet gyakorolni, a zárt kötelezőt azonban ott a helyszínen állítja össze a zsűri, s úgy kapja meg feladatát minden pilóta, hogy a verseny előtt már nincs módja kipróbálni, tehát ,,kottából,, kell lerepülnie a ,,leckét,,. A három műrepülő alapfigura teljesítése után alakul ki a sorrend, a döntőbe csak a legjobbak (általában a mezőny egyharmada) kerülnek be. A fináléban szabadon választott produkciót mutat be mindenki, a ,,kűrben,, pilóta azt csinál, amit akar, a bírák a négy percben maximált gyakorlatnál időt mérnek, a további pontszámot aszerint ítélik meg, mennyire tetszett nekik a légi attrakció ritmusa, harmóniája, mennyire találták azt szépnek, látványosnak, tartalmasnak, egységesnek és szabályosnak. A magyarok a legeredményesebben a budaörsi vb-n szerepeltek, akkor világbajnok lett a gárda és Tóth József. Ezt bizony azóta sem sikerült megközelíteni egyetlen világversenyen sem. A mostani Európa-bajnokságon egyéniben nem kizárt a magyar érem, a válogatott legjobbja, a 33 éves Besenyei Péter különösen a 4 perces gyakorlatban képes világszínvonalú teljesítményre. A csapat az első hat között végezhet. A vb-elsőségre a szovjetek és a franciák pályázhatnak igazán megalapozott eséllyel, ők külön osztályt képeznek a motoros műrepülők táborában. A piros-fehér-zöld színeket egy nő - Daka Olga -, és Besenyei mellett további három férfi: Szász Alajos, Szegedi Béla és Veres Zoltán képviseli a békéscsabai Európa-bajnokságon.+++
1989. július 11., kedd 14:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|