Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)

1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.

A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340
kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó
beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új
autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta
fel.
Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón
hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk
válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai
infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat
fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat
irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást.
Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki
megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió
dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a
napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár
értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését
célozza.

    Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd
forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható
összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az
üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy
meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba,
amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság
segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)


1989. július 10., hétfő 15:01


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD