|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél az országgyűlési képviselőknek (1.rész) (OS)
|
1989. június 26., hétfő - Országgyűlési képviselőknek címzett nyílt levél közreadására kérte az Országos Sajtószolgálatot Nyíregyháza Megyei Város Tanácsa, az MSZMP városi bizottsága, az MDF és az SZDSZ nyíregyházi szervezete. Tisztelt képviselők Gazdasági válsággal és politikai útkeresésekkel terhes időszakban az új alkotmányt és az új önkormányzati törvényt megelőzve kerül a parlament elé az államháztartási reform koncepciója. A társadalmi közkiadások újfajta finanszírozási rendszeréről olyan szakaszban születik döntés, amikor még nem épült ki a plurális, tárasalmi és gazdasági berendezékedésnek megfelelő intézményrendszer. A politikai akaratnyilvánítások fórumai és erőviszonyai még a magunk mögött hagyott cél- és formarendszert tükörzik. Félő ezért, hogy a kormány által előterjesztett, az ágazati minisztériumok és a megyei tanácsok pénzelosztó szerepét csökkentő, normatív feladatmutatókra, illetve önkormányzati tulajdonra és centrumszerepre alapozó koncepció nem kap megfelelő támogatást a döntéshozók részéről. Pedig csak a szabadon választott, törvény által garantált pénzalappal rendelkező önkormányzat lehet társadalmi kibontakozásunk alappillére. Olyan helyi önkormányzat, amely helyhatósági ügyekben nem rendelhető alá országos pártpolitikai érdekeknek sem. Minthogy az államháztartás rendelkezésére álló pénzalapokat közvetlenül vagy közvetve a lakosság ,,termeli,, meg, alapvető követelmény, hogy ez a lehető legközvetlenebb csatornákon az állampolgári jólét és a közvagyon folyamatos emelésére fordítódjék. Az államháztartás jövőbeli bevételnövekedése ne legyen azonos új adók bevezetésével, vagy a meglévők szigorításával, hanem valósuljon meg: - a versenyszférában az állami támogatási rendszer drasztikus leépitése; - a túlbürokratizált igazgatási szervezetek felszámolása vagy átalakítása önfinanszírozó szervezetekké; - a vállalkozások élénkítése; - az állami vagyon hatékony működtetése révén. (folyt.köv.)
1989. június 26., hétfő 18:13
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|