|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Katonai hírmagyarázónk írja: Fegyverzetcsökkentési kilátások 1.
|
1989. június 20. kedd (MTI-Press) - Nyár lévén a politikai-diplomáciai "frontokon" hamarosan beáll az ilyenkor szokásos átmeneti és vizonylagos szélcsend, az uborkaszezon. A néhány hetes szünetben a kelet-nyugati párbeszédben résztvevő delegációk tagjai pihennek ugyan, de azért közben - kormányaikkal konzultálva - készülnek az őszi fordulóra, amely hosszú távra meghatározhatja földrészünk jövőjét.
A rendezésre váró legfőbb probléma a NATO és a Varsói Szerződés hagyományos fegyveres erőinek, fegyverzetének a közös felső "plafonok" alá szorítása, a ténylegesen meglévő egyensúlyi különbségek, az úgynevezett aszimmetriák fokozatos megszüntetéséhez vezető utak-módok felkutatása. Megegyezés esetén egyik szövetségi rendszernek sem lehetne nagyobb katonai ereje a másikénál, természetesen gondosan számba véve a hadviselési képesség valamennyi összetevőjét. Vélhetően egy hosszabb periódusra elnyúló fejlődési szakaszban olyan, kizárólag védelmi funkciókra alkalmas haderőstruktúrát kellene kialakítaniuk, amely mindkét oldalon oszlatná a váratlan rajtaütéstől való félelemérzetet, s kölcsönösen lehetetlenné tenné a támadó harci cselekmények kezdeményezését, vagy folytatását. E struktúra létrejöttének alapvető előfeltétele a nukleáris fenyegetés megszüntetése, annak megbízható kizárása, hogy Európában bármikor is tömegpusztító harceszközöket vethessenek be. Ha a tárgyaló felek a legáltalánosabb európai biztonsági érdekeket tartják szem előtt, akkor nem lehet megállni a "kettős nulla megoldást" eredményező 1987-es szovjet-amerikai INF-szerződés határainál (mint ismeretes, ennek értelmében a jövő év végéig megsemmisítik az európai telepítésű 500-1000, valamint az 1000-5500 kilométerig célba juttatható nukleáris hordozókat, s értelemszerűen leszerelik robbanótölteteiket is.) A legveszélyesebb két fegyverzeti kategória felszámolásának logikájából eredően tovább kell lépni az 500 kilométeres hatótávolságon aluli nukleáris eszközök számának csökkentése, sőt - bizonyos "minimalizálásuk" után - teljes felszámolásuk felé. Ezzel merőben ellentétes lenne a NATO korszerűsítési programjának végrehajtása ami - ha nem sikerülne megakadályozni - az akció-reakció folyamatában bizonyosan a fegyverkezési verseny újabb hullámát indítaná el. A VSZ erre időben felhívta a figyelmet és javasolta: kezdjenek mielőbb külön tárgyalásokat, addig is azonban mindkét fél tartózkodjék a harcászati atomfegyverek továbbfejlesztésétől, mennyiségük növelésétől. (folyt)
1989. június 20., kedd 14:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|