Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Állásfoglalás az M 5-ös autópályáról (1. rész) (OS)

1989. június 18., vasárnap - A Magyar Szocialista Munkáspárt
Kecskeméti Városi Bizottságának Végrehajtó Bizottsága felkérte az
Országos Sajtószolgálatot legutóbbi ülésén hozott állásfoglalásának
közzétételére.

    A múlt év elején egyértelművé vált, hogy az M 5-ös autópálya
csak Kecskemétig készül el, és az elkerülő szakasz megépítésére 1995
után kerül sor. Belátva, hogy az ország anyagi helyzete nem teszi
lehetővé az autópálya-építés folytatását, a lakosság véleményét is
figyelembe véve, az érintett szervek megpróbálták megtalálni azt a
megoldást, amellyel tehermentesíteni lehetne a túlzsúfolt utakat. Év
végére a városi tanács testülete, a közlekedés minisztériumi
szervével és a megyei tanáccsal kialakította a lakosság által is
elfogadott, az adott körülmények közötti legmegfelelőbb megoldást és
ütemezést.

    Azóta viszont azt tapasztaljuk, hogy az előkészítő munkák nagyon
lelassultak, a tényleges építkezés még alig kezdődött el, az M 5-ös
autópálya autóútként viszont július középén átadásra kerül. Így,
amitől lakosságunk tartott, hamarosan bekövetkezik és Kecskeméten
közlekedési káosz kialakulására számíthatunk. Tisztában vagyunk
azzal, hogy az építkezések nem zajlanak le rövid idő alatt, és ebben
az időszakban nem lesz egyszerű a közlekedés városunkban, mégis
szükségesnek tartjuk a munkálatok gyorsítását.

    Mivel az építkezések elkezdésében csúszást tapasztalunk,
aggodalmunknak kell hangot adnunk, és a közreműködők figyelmét a
következőkre hívjuk fel.

    1. Továbbra is az a véleményünk, hogy az elkerülő autópálya
megépítését nem szabad levenni a napirendről, mert a nagy
környezetszennyezés ellenére is hamarosan lehetetlenné válik a
közlekedés Kecskeméten.

    2. Amíg az elkerülő szakasz meg nem épül, a jelenlegi úthálózat
folyamatos karbantartása és korszerűsítése mellett meg kell építeni
a többirányú belső elvezetést lehetővé tevő utakat. (folyt.köv.)


1989. június 18., vasárnap 17:55


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD