|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Lesz-e izotóptemető Ófalunál? (1. rész)
|
1989. június 16., péntek - Közlemény jelent meg a napokban arról, hogy az Állami Közegészségügyi-Járványügyi Főfelügyelőség elutasította az Ófalu határában tervezett radioaktív hulladéktemető létrehozására vonatkozó kérelmet, mégpedig a területhez közeli vízforrások miatt. Az elutasítás ténye igaz, de a felhozott indok tévesen jelent meg, az információ nem a főfelügyelőségtől származik - mondotta dr. Pápay Dénes, az intézmény vezetője az MTI munkatársának.
Dr. Pápay Dénes hangsúlyozta, hogy sugár-egészségügyi szempontból az eddig megismert szakvélemények alapján nincs feltétlenül kizáró oka a hulladéktemető itteni felépítésének, bár ezt az álláspontját csak a Központi Földtani Hivatal még be nem fejezett elemzése alapján erősítheti meg. A létesítési engedély iránti kérelem immár másodfokú, így fellebbezési lehetőség nélküli elutasításának indokául más szempontokat sorolt fel. A főfelügyelő azt kifogásolta, hogy az érintettek nem tartották be az államigazgatási eljárás szabályait. Az eljárási szabálytalanságot abban foglalta össze dr. Pápay Dénes, hogy a Paksi Atomerőmű Vállalat visszavonta az engedélyezéshez feltétlenül szükséges, s a Szociális és Egészségügyi Minisztériumhoz beadott kérelmét. Ebben eredetileg azt kérte, hogy kapjon ,,eltérési engedélyt,, a radioaktív hulladékok elhelyezését szabályozó szabványnak, a vízforrásoktól való kötelező távolságra vonatkozó pontja alól. E szabvány azt írja elő, hogy az ilyen létesítmények 500 méteres körzetében nem lehetnek vízforrások, felszíni vizek. A tervezett ófalui hulladéktemető körzetében 500 méteren belül hét időszakos forrás található, de mint a Magyar Tudományos Akadémia szakértői bizottsága is megerősítette, ezek igen kis hozamú vízszivárgások, s nincsenek vízháztartási kapcsolatban a létesítmény közvetlen környezetével. A szabvány nem definiálja a vízforrások, felszíni vizek fogalmát, nem tesz különbséget a megjelölésnél a hozam, az időszakosság s az innen nyert víz felhasználási célja szempontjából. Így nehéz alkalmazni a szabványt például az adott területen található vízforrásokra is. Ezért lett volna szükség arra, hogy a Paksi Atomerőmű Vállalat a Szociális és Egészségügyi Minisztériumtól kérje e sajátságos helyzet figyelembevételét. (folyt.köv.)
1989. június 16., péntek 16:00
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|