Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

A Magyar ENSZ Társaság Emberi Jogi Bizottságának állásfoglalása a polgári szolgálatról (1. rész) (OS)

1989. június 1., csütörtök - A bizottság, a honvédelmi
törvénynek a polgári szolgálattal kapcsolatos módosításával
összefüggésben, a következőket állapítja meg.

    1. A lelkiismereti ok megalapozottságát vizsgáló bizottságok
életre hívása felesleges. A Magyar ENSZ Társaság Emberi Jogi
Bizottsága úgy véli, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha az
állampolgár minden indoklás nélkül választhatná a polgári
szolgálatot. A lelkiismereti okot vizsgáló bizottságok léte azonban
mindenképpen szükségtelen, hiszen eljárásuk rendjét úgyszolván
lehetetlen szabályozni, működésük bürokratikus és formális lenne.
Ezeknek a bizottságoknak a tevékenysége az állampolgárokat álszent
magatartásra szorítaná. A katonai hatóságok ügydöntő hatásköre a
bírói felülvizsgálat ellenére is problematikus, mert ilyen módon az
ügy első fázisában az érdekelt fél döntene.

    2. A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a polgári szolgálat
időtartama a sorkatonai szolgálat időtartamánál legfeljebb
egyharmaddal legyen hosszabb; családi és életvezetési okokból, tehát
a polgári szolgálat időtartama 24 hónap.

    3. A polgári szolgálatot a tartalékos állomány részére is
biztosítani kell, mivel az 1989. január 10-i alkotmánymódosítás
indoklása kimondja: ,,A lelkiismereti és vallásszabadság
maradéktalan érvényesülésének előmozdítása érdekében indokolt az
Alkotmánynak a honvédelmi kötelezettségre vonatkozó rendelkezéseit
módosítani. A fegyveres, illetőleg a katonai szolgálatot
lelkiismereti, vallási okból nem vállaló állampolgárok számára
szükséges biztosítani annak lehetőségét, hogy honvédelmi
kötelezettségüket polgári szolgálat keretében teljesítsék, ,, , mert
ennek a jognak a tartalékosoktól való megtagadása diszkriminációt és
a törvényen belüli ellentmondást jelent. A bizottság véleménye
szerint a tartalékosok polgári szolgálatának bevezetésére 2-3 év
türelmi idő után kerüljön sor az adminisztratív szervezeti kérdések
megoldására való tekintettel.

    Javasoljuk, hogy polgári szolgálatot békében és háborúban
egyaránt lehessen teljesíteni. Háborúban tudniillik fennáll az
emberölés kényszere, így a lelkiismereti aggályok méginkább
érvényesülnek. A Jehova Tanúi gyülekezet tagjaival szemben a törvény
alkalmazása során különös tolerenciára van szükség. (folyt.köv.)


1989. június 1., csütörtök 17:30


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD