|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Pedagógusnapi 2.
|
Hogy más társadalmakban ez nem így volt, elég a Ferenc József-i korra gondolnunk.Vagy a Nyugatra kerültek tapasztalataira, akik azt látják, hogy ott az ember valódi értékét is autója, dollárja méri". Még egy emberöltő sem telt el, s már nem "olyan", hanem "ilyen" társadalomban élünk. Ha valaki most megsúgná nekem, hogy ki akarta ezt, azonnal ideírnám, csupa nagy betűvel. De nem hallok sugallatot. S majdnem bizos vagyok abban, hogy semmilyen rendű-rangú feletteseinknek nem is volt ez a célja. De nem hiszem, hogy egy pedagógusnapi rövid eszmefuttatás feladata volna tisztázni: akkor miért is? De igenis feladatunk - közös feladatunk - hogy újra ráébresszük a társadalmat és főként a felnövekvő generóciókat arra, hogy "mégis a víz az úr ". Mert a dollár bizony nagyon nagy hatalom, de mégis csak közönséges "szolga", eszköz, azért van, hogy megvásárolható legyen rajta a TUDÁS. Nem a pénz az érték, hanem amit meg lehet szerezni pénzzel. Azok a "csúnya" kapitalisták végső soron tudják is ezt és megfizetik a tudást. Csak nálunk zavarodott össze az értékrend. Ezt az összekuszált értékrendet kell helyre tennünk tehát, hogy megszűnjenek azok a feszültségek, amelyek az iskolákban is elhatalmasodtak. De nem lehet - kiszakítva a társadalomból - "meggyógyítani" a pedagógusok közérzetét, miközben mindenki közérzete rossz. Azonnali, ötven százalékos vagy ennél is nagyobb fizetésemelést követelni lehet - de nem érdemes. Nem a kormány pénztárcájában van az a pénz, amiből béremelést kaphatnának a pedagógusok. A megyei és helyi tanácsok többet tudnak ma segíteni, mint a kormány. Nem beszélve az igazgatókról És nem biztos, hogy általános fizetésemelésre van most szükség. Hiszen számottevő a különbség az egyes tantestületek átlagbére között, ami nem a korábbi központi fizetésrendezések, béremelések eredménye. Az új kormány, az új kultuszminiszter meggyőződéssel vallja, s nem csak deklarálja, hogy anyagiakban is elsőbbséget kíván nyújtani a humán szférának. De ha nem változik meg a középszintű helyi vezetők értékítélete, nem válhat gyakorlattá a szándék. Akkor tudnak saját magukon, saját helyzetükön és az iskolák helyzetén is segíteni a pedagógusok, ha az értelmiség más rétegeivel összefogva képesek lesznek odahatni, hogy megváltozzék az értékrend a helyi politikában, a helyi vezetők gondolkodásában. (folyt.)
1989. június 1., csütörtök 10:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|