|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Derzsi András miniszternek (1. rész) (OS)
|
1989. május 12., péntek - Tisztelt Miniszter Elvtárs Mezőkövesd Város Tanácsa állást foglalt a 3. sz. főközlekedési út mezőkövesdi elkerülő szakaszának építéséről. Városunk országgyűlési képviselője - dr. Ladányi József - interpellációt intézett Önhöz a 3. sz. főközlekedési út Mezőkövesd várost elkerülő szakaszának építése ügyében. Ön az Országgyűlés előtt azt a választ adta, hogy az elkerülő szakasz megépítésére a pénzügyi forrás rendelkezésére áll, és az építést csak a lakossági fellebbezés akadályozza. Mezőkövesd város lakossága képviseletében alulírott szervezetek - a válasz szó szerinti értelmezése alapján - egyetértésünket adjuk ahhoz, hogy a közlekedési főhatóság által szakmailag véleményezett hatályos városrendezési tervnek megfelelő, a várost teljes egészében elkerülő útszakasz megépítésre kerüljön. Miniszter Elvtárs A sajtóban és rádióban elhangzott válasza félreértésre adott okot és zavart keltett a város lakosságában, mivel a leírtakkal ellentétben - ismereteink szerint - nem a teljes elkerülő szakasz megépítésére van biztosítva pénzügyi fedezet, hanem egy átmeneti, ideiglenes megoldásra, mely közlekedési, környezetvédelmi szempontból sem ad elfogadható megoldást. A Közlekedési Főfelügyelet által elrendelt hatástanulmány időközben elkészült, mely egyértelműen igazolja, hogy sem zajvédelmi, sem emissziós és közlekedésbiztonsági szempontból nem jelent megoldást a javasolt szakaszolás. A teljes elkerülő szakasz megépítését indokolja az 1989. évi forgaloszámlálási adat is, mely szerint már 19414 jármű napi forgalma terheli az átkelési szakaszt, mely több mint 60 százalékkal haladja meg az út teljesítőképességét. Mérlegelni kell azt is, hogy gyakorlatilag az egész megye, Kelet-Magyarország és a Csehszlovákia felé irányuló növekvő tranzitforgalom egészségkárosító - zaj, légszennyezéi -, közlekedésbiztonsági gondja nehezedik a város lakosságára. A növekvő súlyos és halálos közlekedési baleseti statisztikai adatok mellett, a szűk keresztmetszetű átkelési szakaszon haladó veszélyes vegyi szállítmányok napi katasztrófaveszéllyel fenyegetik a város lakosságát. A városi és a megyei tanács testületi határozataiban foglaltaknak megfelelően a teljes elkerülő szakasz építésének 1989. évi megkezdését és folyamatos kivitelezésének biztosítását igényeljük. (folyt.köv.)
1989. május 12., péntek 15:24
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|