Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Országgyűlés - második nap (17. rész)

Az ifjúsági és sportbizottság nevében Vörösné Csuka Mária
     -------------------

(Komárom m., 9. vk.), az Ácsi Cukorgyár műszerésze szólalt fel a
vitában. Bevezetőként megjegyezte: az ifjúságpolitikai területen sem
volt hatékonyabb a kormányzati munka, mint másutt, s az ifjúsági
ügyekkel való foglalkozást is a régről örökölt módszerek
jellemezték. Az ÁISH előterjesztéséről megállapította, hogy az
formálisan közelíti meg a kérdést, már csak azért is, mert
mindenfajta helyzetelemzést nélkülöz.

    A képviselő utalt az ifjúsági és sportbizottságban lezajlott
vitákra, amelyek során megkérdőjeleződött, hogy alkalmas-e
egyáltalán a beszámoló a parlamenti vitára. Úgy vélik azonban, mivel
az ifjúság gondjai, problémái már a pattanásig feszültek, a
tárgyalás nem halasztható el csupán azért, mert egy rossz beszámoló
készült. Annál is inkább, mert a téma félretétele azokat a korábban
is gyakran hangoztatott kijelentéseket erősítené, miszerint a
kormány, a Parlament ifjúságellenes.

    Magáról az 1973-as ifjúsági törvényről a képviselő úgy
vélekedett, hogy az ifjúság aktivizálása helyett tovább növelte az
állam paternalista gondoskodását, s voltaképpen ez vezetett a
jelenlegi helyzethez. A bizottság nevében is leszögezte: az
ifjúságpolitika a társadalom alapjait érintő politikai ügy, nem
pedig szervezeti-jogi kérdés. Ezt támasztotta alá az a megállapítása
is, miszerint nem az ÁISH léte vagy nemléte kérdéseként, nem a
hivatal függvényeként kell kezelni az ifjúságpolitikát. Ugyancsak a
bizottságban elhangzott érveket összegezve, a képviselő
kijelentette: az ifjúsági törvény, az azóta eltelt időszak
tapasztalatainak megtárgyalása kapcsán elhangzott javaslatokat a
kormány építse be programjába, a munkálatokba vonja be az ifjúság
képviselőit, és az ifjúságkutatással foglalkozó szakembereket. Ezen
túlmenően a kormányzat egy átfogó helyzetelemzés nyomán jelölje meg
azokat a válságpontokat, amelyek megoldása nem halasztható tovább. A
költségvetés átalakításával az ifjúságpolitika területén is
szüntessék meg a maradékelv szerinti támogatást. A készülő
lakásgazdálkodási koncepción belül pedig szélesebb körű garanciái
legyenek az első lakáshoz jutás lehetőségének.

    Vörösné Csuka Mária végezetül sürgette a személyi felelősség
körének meghatározását az ifjúságpolitika ügyeiben is. Erre
vonatkozóan több javaslatot is tett: a kormány bízza meg a
társadalompolitikáért felelős államminisztert, vagy nevezzen ki
kormánybiztost, esetleg egy népjóléti államminisztert az ifjúsági
ügyek kezelésére. (folyt.köv.)


1989. május 11., csütörtök 13:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD