|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - második nap (11. rész)
|
A deklarált célokhoz kezdettől fogva hiányos, elégtelen eszközrendszer társult. Számos kérdésben eleve hibás felfogásra épült a törvény. Tévedésnek minősíthető például a paternalista állami szerepfelfogás, s az is, hogy olyan területek szabályozására is vállalkozott a törvény, amelyek nem tartoznak a jog illetékességébe. Fontos tapasztalat az is, hogy szemlélete és tartalma nem illeszkedik a meghatározó társadalmi folyamatokhoz. Az államtitkár álláspontja szerint nem egy törvénynek, hanem a jogrendszer egészének kell tükröznie az ifjúság sajátos helyzetéből fakadó jogokat és kötelezettségeket. Ennek kiindulópontja az alkotmány, ezért elsőrendű szempont, hogy jogrendszerünkbe beépüljenek a nemzetközi kötelezettségeink is, így az egyetemes emberi, s ezen belül a speciális gyermek- és ifjúsági jogok. Ezzel összefüggésben aggasztónak tartotta, hogy az alkotmány mai tervezetében még utalás sincs erre. Az ifjúság számára különösen jelentősek egyes törvények, ezért arra kérte a képviselőket, hogy döntéseik, törvényalkotó munkájuk során a magas szintú jogszabályokban is érvényesítsék az ifjúságpolitika szempontjait. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy még korai lenne az ifjúsági törvény hatályon kívül helyezésére javaslatot tenni. Ez csak akkor lesz időszerű, amikor a törvényben foglalt, vagy az abból eredő valamennyi időtálló és az ifjúság érdekeit szolgáló szabályozás beépül a megfelelő törvényi, jogszabályi helyekre. A kormány javaslatában tehát szó sincs arról, hogy feladná az ifjúság által fontosnak tartott jogosítványokat. Deák Gábor figyelmeztetett: a fiatalok helyzetének romlása, életkilátásaik elbizonytalanodása olyan fokú bizalomvesztéshez, sőt bizalmi válsághoz vezethet, ami veszélyezteti a társadalmi rendszer stabilitását is. A fiatalok problémáikért, lehetőségeik hiányáért mindinkább a rendszert teszik felelőssé. Fenyegető veszély, hogy azzal a vezetéssel, azzal a kormánnyal kerül szembe a türelmét vesztő, radikalizálódó ifjúság, amelyik a gazdasági és a politikai modellváltásban a legszorosabb - objektív - érdekszövetségben áll vele. A közelmúlt ifjúságpolitikája - mivel a felgyülemlett gondokat érdemben kezelni képtelennek bizonyult - elvesztette hitelét. (folyt.köv.)
1989. május 11., csütörtök 12:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|