|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Az MSZMP KB szakértőjének nyilatkozata (1. rész) (OS)
|
Budapest, 1989. április 6., csütörtök - Az MSZMP KB szakértője, Tóth András a következő nyilatkozatot juttatta el az OS-hez azzal kapcsolatban, hogy a közelmúltban nyolc szervezet - önmagukat Ellenzéki Kerekasztalnak elnevezve - nyilatkozatot tett közzé, amelyben az MSZMP által 1989. április 8-ára kezdeményezett, többoldalú megbeszéléssel összefüggő álláspontját fogalmazta meg. Mint ismeretes, az MSZMP Központi Bizottsága ez év februárjában tárgyalócsoportot bízott meg azzal, hogy a különböző politikai, társadalmi szervezetek képviselőivel folytasson megbeszéléseket a politikai együttműködés lehetséges módjáról és formájáról. A kétoldalú megbeszéléseken - amelyekről a közvélemény folyamatosan tájékozódhatott - mindegyik szervezet több-kevesebb megszorítással, de készséget mutatott egy politikai érdekegyeztető fórum létrehozására. Az MSZMP ennek alapján - valamennyi olyan szervezetnél, amellyel korábban kétoldalú megbeszélést folytatott - kezdeményezte egy most már többoldalú, kötetlen előkészítő megbeszélés összehívását. A tanácskozás céljának egy fórum, nemzeti kerekasztal létrehozását jelölte meg, amelynek feladata a résztvevő szervezetek által közösen meghatározott kérdésekben a véleménycsere lehetőségének megteremtése, s lehetőleg közös álláspont kialakítása. Felajánlottuk továbbá, hogy állapodjunk meg a tervezett fórumon résztvevők köréről, a megtárgyalandó kérdésekről, és a tanácskozás ügyrendjéről, munkarendjéről. Az előkészítő megbeszélésre szóló meghívást és a tárgyalási javaslatokat közvetlenül eljuttattuk az érintett szervezeteknek. Ezek után meglepetéssel vettük kézbe a tárgyalásokban nem is érintett Független Jogász Fórum képviselője által hozzánk eljuttatott, ugyanakkor a nyilatkozatban felsorolt nyolc szervezet képviselőinek aláírását sem tartalmazó közleményt. Elsősorban azért, mert úgy gondoljuk, hogy a közös érdeklődésre számot tartó kérdéseket nem a sajtó útján kell egymás számára ,,megüzennünk,,, hanem azokat az arra hivatott tárgyalásokon kell megbeszélnünk. Nem tudjuk üdvözölni a közlemény hangvételét és stílusát sem, amely sajnálatunkra eltér a kétoldalú megbeszélések kiegyensúlyozott légkörétől. Megítélésünk szerint konstruktív tartalmú, felelős politikai párbeszédre van szükség, amely kölcsönös bizalmat, nyitottságot és mesterkélt feltételek nélküli tárgyalókészséget igényel. Azt, hogy a tárgyaló felek - kölcsönös kompromisszumok alapján - önállóságukat és identitásukat megőrizve képesek legyenek megállapodást kötni azokban a kérdésekben, amelyekben meggyőződésük alapján ez lehetséges. (folyt.köv.)
1989. április 6., csütörtök 17:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|