|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Tízezrek utaztak Ausztriába bevásárolni - Torlódások az utakon (1. rész)
|
1989. április 4., kedd - Az április 8-án életbe lépő megszigorított vámrendelkezések hatására magyar bevásárló turisták ostromolták meg Ausztriát az elmúlt napokban.
Hétfőn a Tatabánya és Hegyeshalom közötti több mint száz kilométeres szakaszon egybefüggő torlódás alakult ki, s nem volt különb a helyzet osztrák oldalon sem, egészen Bécsig. Valósággal megbénult a közlekedés a határ menti városokban, kaotikus állapotok uralkodtak Győrött. A hirtelen fékezések miatt sorozatos koccanások voltak, igaz, a lelassult tempó miatt általában sérülés nélküliek. Időnként a rosszul rögzített, s a gépkocsik tetejéről leesett, hűtőládák okoztak forgalmi dugókat. Mint a határátkelőhelyeken elmondották, minden 100 magyar utas közül 95-nél került sor vámkezelésre. A legtöbben videót, szines tévét, hűtőládát, kerti kisgépet hoztak be. Keddre mérséklődött a forgalom a határon, aminek az is oka volt, hogy a környező ausztriai kisvárosok üzletei teljesen kiürültek, s így a magyaroknak tovább kellett utazniuk. Útközben egy-egy helyen a helybéli lakosság tiltakozó megnyilvánulásaival is találkozhattak, amikor azok jelképesen eltorlaszolták az utakat. A legnagyobb tumultus Hegyeshalomnál volt, ahol csupán hétfőn 40 ezren lépték át a határt. A 12 ezer gépkocsi lépésben haladhatott az állo ás felé, ezért 4-5 óra is eltelt, amíg a vámvizsgálatra sor került. Még aznap mintegy 28 ezren tértek vissza ezen az állomáson keresztül. A soproni határátkelőhelyen április 1-jén 4.500 magyar állampolgár utazott ki, hétfőn már 22 ezer. A határállomáson az elmúlt napokban átlagosan 1-4 órát vett igénybe a várakozás. Sopronban hétfő éjszaka, illetve keddre virradóra forgalmi dugók alakultak ki, ekkor tértek haza a legtöbben. A kópházi határállomáson gyengébb volt a forgalom, hétfőn és kedden körülbelül 6-6 ezren utaztak Ausztria felé. Valamennyi határátkelő osztrák oldalán több kilométeres kocsisorok voltak, mert a magyar turisták leálltak, hogy az értéktöbblet-adó visszatérítést intézzék. Rajkánál, a magyar-csehszlovák határon is sokan próbáltak átutazni Ausztriába. (folyt.köv.)
1989. április 4., kedd 18:00
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Tízezrek utaztak Ausztriába bevásárolni - Torlódások az utakon (2. rész)
|
Főleg visszafelé, az osztrák-csehszlovák határállomásokon rendkívül lassan, körülményesen ment a vámkezelés, mert sok magyar nem számolt azzal, hogy a megvásárolt termékekre amíg Rajkáig érnek, 30 százalékos vámbiztosítékot kell letétbe helyezniük, konvertibilis valutában. A határállomásokon a szokottnál jóval több határőr és pénzügyőr teljesített szolgálatot. A jelentések szerint idegeskedés, rendbontás általában nem volt, a fáradt autósok türelmesen várták, hogy átkelhessenek a határon. (MTI)
1989. április 4., kedd 18:03
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|