|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
A Duna Kör nyílt levele Nagymaros polgáraihoz (1. rész) (OS)
|
Budapest, 1989. április 1., szombat - Nehéz helyzetbe került Nagymaros lakossága a bős-nagymarosi vízlépcsőrendszer miatt. Bár a vízlépcső környezeti kárai országrésznyi területet sújtanak, gazdasági és kulturális hátrányai pedig minden magyar lakost érintenek, tudjuk, hogy Nagymaros és Visegrád lakosainak különlegesen sok terhet kellett és kell e vízlépcső miatt elviselni. Nagymaroson már negyedszázada a vízlépcső miatt hiúsult meg a törpe vízmű társulás, új kutakat kellett fúrni, a lakosság költségén. Termőföldek estek áldozatul különféle átrendezéseknek. A hatvanas évek elején a vízlépcsőre hivatkozva nem engedték a szennyvíztisztító társulás létrehozását. A hetvenes évek közepén háromnegyed milliót vitt el a tanácsi pénzből a szennyvízelvezetési terv - leállították: ,,majd a vízlépcsső ,,. Azóta a házankénti költség tíz-tizennégyszeresére emelkedett, ezt a családoknak a mai kamatokkal kell hitelből fedezni. Vannak, akik úgy tudják, hogy a folyó csatornázást és útépítést a vízlépcső beruházója fedezi - a valóság az, hogy csak egy részét. Van, ahol csak megelőlegeztek csatornaköltséget az útépítés befejezése érdekében, de ezt még ki kell fizetni. A minisztériumi támogatásnak csak jelentéktelen részét ígérik a folyó tervidőszakra, a többi csak ígéret: majd a VIII. ötéves tervben. Vannak ugyan a lakosságban, akik az építkezés haszonélvezői, akiknek telkét felvert áron sajátították ki, vagy azok a családok, ahol a kiadott szobák után fejenként és havonta adózás után is 7-8000 forint a bevétel, télen, szezonon kívül is. Van, aki úgy gondolja: telefont is a vízlépcső miatt kapott. A nagymarosiak többsége számára azonban a vízlépcső a harminc éve halogatott ígéreteket jelenti, a visszafogott fejlesztéseket, az építkezés porát, zaját, bűzét. Vannak, akik Nagymaroson is felismerték, hogy a vízlépcső káros Nagymarosra és káros az országnak. Nagymaros községben eddig több mint ötvenen írták alá a Duna-mozgalmak vízlépcső elleni népszavazást követelő felhívását. De vannak olyanok is, akik úgy gondolkodnak: harminc éve szenvedünk a vízlépcső miatt. Most hiúsítják meg a környezetvédők, amikor már elkészülne és élvezhetnénk az ingyen aszfaltutat, az ingyen vízvezetéket, az ingyen csatornázást, a bevezetett telefonokat? Feltételezzük, hogy ilyen érzelmek vezették azokat a nagymarosi MSZMP- és egyéb tisztségviselőket, akik aláírásgyűjtési kampányyt indítottak a vízlépcső mellett, a népszavazás ellen. Megértjük, hogy az elszenvedett sérelmekre így is lehet reagálni, de nem fogadjuk el érveiket és módszereiket. (folyt.köv.)
1989. április 1., szombat 17:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|