Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Nemzetközi fuvarozási konferencia - felkészülés a közös piaci liberalizációra (1. rész)

1989. március 29., szerda - Az Európai Gazdasági Közösség (EGK) egységes belső piacának várható hatásairól, a nemzetközi fuvarpiacon kialakuló új feltételekről s az ezzel kapcsolatos tennivalókról szervezett kétnapos konferenciát a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az Atrium Hyatt Szállóban. A szerdán kezdődött tanácskozáson a több mint 200 magyar szakember mellett 12 európai ország képviselői is részt vesznek.

Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter
megnyitójában hangsúlyozta: Magyarország számára létfontosságú a
felzárkózás. Ennek azonban elengedhetetlen feltétele, hogy a magyar
vállalatok megismerkedjenek a közös piaci liberalizációs
intézkedésekkel és felkészüljenek az 1992 után óhatatlanul
megváltozó nemzetközi piaci körülményekre. Várhatóan jelentős
változások mennek végbe a nemzetközi közúti közlekedés rendszerében.
Ezért is játszik különösen fontos szerepet a mostani konferencia -
hangsúlyozta a miniszter -, hiszen jó alkalmat nyújt a
liberalizációs intézkedések, az EGK újfajta közlekedéspolitikája
megismerésére. A miniszter biztosította a résztvevőket: a
közlekedési kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a
magyar fuvarozók minél jobb eséllyel vehessenek részt a nemzetközi
szállításokban.

    Winfried Röckmann, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesület (IRU)
képviseletében arról szólt: az IRU feladatának tekinti az európai
közlekedés egységének megőrzését. Utalt arra: 1985 júniusában
döntöttek úgy az EGK-országok kormányfői, hogy felgyorsítják a
közösségen belüli integrációs folyamatot, és 1992 végéig megteremtik
a közös belpiacot. Ezt a döntést különösen indokolta, hogy a korábbi
modellvizsgálatok szerint az egységes belpiac létrehozása számos
előnyt jelent a közösség országai számára: várhatóan évente 4,6
százalékkal növekszik a bruttó nemzeti jövedelem, 6,1 százalékkal
csökken az inflációs ráta, továbbá javulnak a külgazdasági pozíciók,
s számos új munkahely teremtődik meg. A belpiac létrehozásának
következményei, hatásai természetszerűen messze túlmutatnak az EGK
határain. Minden felvetődő kérdésre ma még nem lehet válaszolni,
hiszen sok esetben még nem született döntés, jogszabály.
Mindenesetre - hívta fel a figyelmet Winfried Röckmann - a harmadik
országokhoz fűződő kapcsolatok közös tárgyalások alapján alakulnak
majd ki, nem az EGK diktálja - egyoldalúan - a feltételeket.
(folyt.köv.)


1989. március 29., szerda 17:04


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD