|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódott az Országgyűlés munkája (29. rész)
|
Kiss Imre (Borsod-Abaúj-Zemplén m. 26. vk.), a Mezőkövesdi --------- Áfész nyugalmazott elnöke a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomás utasváró épülete és magasított peronja megépítésének tárgyában interpellált. Indoklásában elmondotta, hogy havonta 24 ezer ember közlekedik itt, s egy felvonulási barakképületben kell várakozniuk. Húsz éve szorgalmazzák egy kultúrált épület megépítését az életveszélyes váróterem helyett. Elmondta, hogy az ügyben már többször fordult a MÁV Vezérigazgatóságához és miskolci igazgatóságához, az előző közlekedési miniszterhez, s ígéreteket kapott. Tavaly, az év első napjaiban azt közölték vele, hogy elfogyott a pénz, és nem lesz váróterem, illetve ha lesz is, csak ideiglenes. Ezt a választ, illetve megoldást sem ő, sem választópolgárai nem fogadják el. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter rámutatott, hogy 100 olyan állomás van a fővonalak mellett, ahol hasonlóak a körülmények, s 10 milliárd forint kellene ahhoz, hogy mindenütt korszerű épületek fogadhassák a vasúton közlekedőket. Mindazonáltal a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomáson a MÁV mintegy 4 millió forintos költséggel megépít egy 240 négyzetméteres, központi fűtéssel és pénztárral ellátott utasvárót. A miniszter elmondta, hogy ezzel egyidejűleg, ez év június 30-ig elkészítik az aszfaltozott, magasított peront is. Mind a képviselő, mind az Országgyűlés - egy angúlag - elfogadta a miniszteri választ. (folyt.köv.)
1989. március 23., csütörtök 17:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|