|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
FIDESZ-csoportok nyilatkozata a Bécs-Budapest világkiállítás előkészítéséről (1. rész) (OS)
|
Budapest, 1989. március 10. péntek - A kormány az 1995-ös világkiállítás megrendezését készül elfogadtatni az országgal és a Parlamenttel. A rendezvény megtartásához a mai állapotokhoz képest minimálisan 200-300 milliárd forintos beruházásra van szükség. A megrendezés Magyarországon az egyéves felhalmozás értékének több mint 50 százalékát igényli, Ausztriában ez az arány körülbelül 10 százalék. A világkiállítás kedvező lehetőséget kínálhat a katasztrofálisan háttérbe szorult infrastrukturális fejlesztések gyorsítására, a piacgazdálkodást folytató országokhoz való közeledésre, a tömbpolitika merevségeinek oldására. Az eddigi előkészítés azonban nem alapozza meg ezeknek a lehetőségeknek a kihasználását, s feszültségeink további növekedésének a veszélyét rejti magában. 1. A világkiállítás céljai és eszközei nem egyértelműek. Hol gazdasági, hol pedig kulturális és politikai változásnak állítják be. 2. Hiányzik a kockázati tényezők számbavétele, mint például az adósságállomány, az infláció alakulása, a költségvetés stabilitása, a turistaforgalom bizonytalanságai. Természetesen így hiányzik a kockázatcsökkentő stratégia is. 3. Amennyiben nem teremtődik meg a gazdasági erőforrások optimális fölhasználásának kényszere, a világkiállítás jelentette ,,gazdasági föllendülés,, csak a hiányjelenségeket erősítené. 4. Nyilvános vitákra eddig alig került sor. Nem tették közzé a döntéselőkészítő szakvéleményeket. A kiállítás lehetséges helyszíneinek kiválasztása is privilegizált szakmai és hivatali csoportok véleményén alapul. 5. Az eddigi gazdasági kalkulációk zavarosak, egymásnak ellentmondóak. Havonta, de a parlamenti viták idején naponta változtak a megrendezés vélt költségei. Független szakértők és szervezetek a döntéselőkészítésbe nem kapcsolódhattak be. 6. A közvélemény előtt propagált költségekből kihagyták a megrendezéshez szükséges olyan beruházások terheit, amelyeket a jelenlegi és a következő tervidőszakra előirányoztak. Jellemző azonban, hogy például a vízlépcső építése miatt Debrecen és Miskolc infrastruktúra-fejlesztéseit is korlátozni kellett. Ma már az ötévenkénti tervezési ciklus is változtatásra szorul: a kormányzat a hároméves terv kialakításán dolgozik A világkiállítás önmagában is olyan nagyságrendű program, amely indokolatlanná teszi a korábbi infrastrukturális fejlesztési elképzelésekhez való merev ragaszkodást. (folyt.)
1989. március 10., péntek 13:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|