Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Autóálmaink és a valóság

Budapest, 1989. január 10. kedd (MTI-Press)

Nem várható gyors javulás az autóellátásban, hacsak azt a
néhány tízezer személyautót nem számitjuk, amennyit devizához jutó
honfitársaink az új vámrendeleten felbuzdulva az idén minden
bizonnyal behoznak. Ebben az évben sem valószínű, hogy frontáttörés
következne be a hazai gépkocsiellátásban. Ígéretes tárgyalás
számtalan van, rossznyelvek szerint ha egy Japánba látogató
delegáció ad magára, feltétlenül tárgyal hazai összeszerelő üzemről...
De mint látható, az eredmény egyelőre a nullával egyenlő.
Információink szerint a kormány a közeljövőben ismét megvitatja a
hazai autóipari fejlesztési elképzeléseket.

    Tekintve, hogy maga az összeszerelés nem a csúcstechnológiák
csúcsa, - színvonalas lakatosmunkához áll közelebb - nem lenne
helyes abból kiindulni, hogy a hazai iparfejlesztés éppen egy
összeszerelőüzem létesítésén áll vagy bukik. Különösen igaz ez, ha
megismerkedünk néhány erre vonatkozó ajánlattal.

    alc. Dacia, te drága

    A legfrissebb elképzelés a DIGÉP és a Dacia közötti kooperáció
lenne, ami már önmagában is kétségessé teszi az elgondolás
komolyságát. Egy olyan országgal illetve annak egy vállalatával
kooperálna a dolgozóinak a jelek szerint "minden áron"
munkaalkalmat kereső diósgyőri gyár, amely sokszor a magyar
főhatóságok telexeire, leveleire sem válaszol, amelyről nem tudni,
mikor terjeszti ki diplomáciai lépéseit gazdasági intézkedésekre is,
amely híres-hírhedt arról, hogy nem megbízható partner. De ha nem
így lenne is, a román partner olyan áron kínálja az összeszerelhető
gépkocsielemeket, hogy végül a diósgyőri Dacia jóval drágább lenne,
mint a készen importált. Csak azért tenni bele magyar munkát, hogy a
ráfizetést növeljük - ez nem tűnik túl ésszerűnek.

    alc. Suzuki? Igen, egy másik

    Nem rózsásabb a helyzet a japán Suzukival évek óta vajúdó
együttműködés tervével sem. Az összeszerelő-üzem 21 milliárd jenbe,
azaz 162 millió dollárba kerülne, amibe a Suzuki cég mindössze 15,5
millió dollár tőkerészesedéssel szállna be, a további japán
bankhitelt pedig az összeszerelő vegyesvállalatnak vissza kellene
fizetnie. (folyt.)


1989. január 12., csütörtök 14:09


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD