Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 05.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Az MDF felhívása a kormányhoz

"... nemzet vagyonának széthordására irányuló akciók sértik a nemzet érdekeit. Ezt a folyamatot meg kell állítani. Ezért a kormány egyrészt az átmeneti időszakra függessze fel az állami vagyon elidegenítését; másrészt haladéktalanul hozza nyilvánosságra az eladások és átalakítások részleteit."
Amerikai Hangja:

Finnország - példakép

"Kelet-Európa rohamos változása ismét felveti a régi kérdést, hogy lehet egy ország, amely a Szovjetunióval határos, független és demokratikus anélkül, hogy ezzel kihívná magára a Szovjetunió gyanakvását és haragját. A válasz erre: ennek Finnország az iskolapéldája."

Finn katalizátor itthoni kocsikon (1. rész)

1989. szeptember 6., szerda - Wartburg, Trabant és Barkas gépkocsinál hamarosan már a közúton is kipróbálják az Eszt-And magyar mérnökiroda közreműködésével a hazai gépkocsikhoz adaptált finn katalizátorokat. A mérnökiroda jövőre - több más résztvevővel együtt - vegyesvállalatot kíván létrehozni a finn Kemira részvénytársasággal a katalizátorok gyártására, felszerelésére. Az Eszt-And már több mint 1 millió forintot költött a fejlesztésre, és sikeres próbaüzem esetén további 4 milliót fordít a gyártás előkészítésére.

Több katalizátortípust tesztelnek a Közlekedéstudományi Intézet
szakemberei. A vizsgálatok eredménye alapján dönt majd a
Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztérium, hogy melyik
változat hazai alkalmazását részesítsse előnyben. A kormányzat
feltehetően jövő év elején határoz arról, milyen módon támogassa a
költségvetés a katalizátort vásárló gépkocsi-tulajdonosokat. Az
Eszt-And tervei szerint mindenesetre jövőre megkezdik a gyártást.
Magyarországon a külső köpenyt készítik majd el, s ebbe szerelik be
a Finnországból érkező fémvázas katalizátor-részt. Az elektronikus
szabályozás nélküli Kemira berendezések felszerelése a kalkulációk
szerint 6-10 ezer forintba kerül majd.

    A kétütemű motoroknál végzett próbamérések azt bizonyították,
hogy a készülék az egészségre leginkább veszélyes szénhidrogéneket
80 százalékban semlegesíti, a távozó szénmonoxidból minimáliisan 60,
a nitrogénoxidokból 55 százalékot semmisít meg. A katalizátorok
sajátossága, hogy nem filterrel szűrik ki a szennyezőket, hanem
ártalmatlan anyagokká oxidálják, illetve redukálják a szénmonoxidot,
a szénhidrogéneket és a nitrogénoxidokat.

    Mivel a katalizátorokat tönkreteszi az ólom, eleve csak
ólommentes benzinnel közlekedő gépkocsiknál használhatók. Ezzel
közvetve hozzájárulnak az ólomszennyezés csökkentéséhez is. A finn
berendezés már eddig is jól vizsgázott a kétütemű gépkocsiknál. Ez
azért fontos, mert Magyarországon sok az ilyen jármű, s a
szénhidrogén-kibocsátásuk 8-10-szerese a négyüteműekének. Ugyanakkor
a kétütemű járművek a megfigyelések szerint egyáltalán nem igénylik
az ólmot, vagy más oktánszám-javító adalékokat, így a katalizátor
használatának nem feltétele az ólom helyett más anyagok
alkalmazásával elvégzett költséges oktánszám-növelés. (folyt. köv.)


1989. szeptember 5., kedd 22:47


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek:

A paktum (1989.08.30-09.18)

" A politikussá avanzsált író újfent elkezdte boldogítani a vasárnapi reggelek rádióhallgatóit szelíd lelkű megszólamlásaival. Máűsnap Csurka úrtól levelet hozott a Magyar Hírlapnak a posta. Ebben az író meglehetős körmönfontsággal azt fejtegette, hogy nemcsak a jelenlegi, hanem a jövőbeni kormánynak is szüksége van napilapra. Ezt csak egyféleképpen lehetett értelmezni. A lap hagyjon fel önállósulási törekvéseivel, jelentkezett az új gazda. A Vasárnap Újság és ez a levél együtt félelmetes volt."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD