|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF miskolci szervezetének közleménye
"Pécs után Miskolcon is
megnyitotta területi irodáját az MDF 1989. szeptember 1-én. Az iroda
öt megye - Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Szabolcs-Szatmár,
Hajdú-Bihar - MDF szervezeteinek munkáját segíti."
BBC, Panoráma:
Viták az MSZMP refórmer vezetői között
"Csak lassanként derül ki, hogy mi is történt a KB-ülésen - annyi
azonban világos, hogy ezúttal Pozsgaynak nem sikerült győztesen
kikerülnie. A Központi Bizottság legtöbb tagja szerint túlzásba
viszi a reformokat.
Nyers Rezső, az MSZMP elnöke ugyancsak felszólalt a mai
nyilvános gyűlésen, rámutatván: a reformerek a párton belül még
mindíg kisebbségben vannak -, viszont a szélesebb néprétegek
támogatását élvezik."
|
|
|
|
|
|
|
Karabah
|
Szántó András, az MTI tudósitóója jelenti:
Moszkva, 1989. szeptember 16. szombat (MTI-tud) - A legalapvetőbb életműködést is komolyan veszélyeztető blokád alatt van a Szovjetunióban a Karabah-hegyvidéki Autonóm Terület.
Tíz napja nem haladt át vonat a terület egyetlen vasútállomásán, Sztyepanakertben. A terület székhelyére irányuló szállítmányok 30 kilométerrel odébb vesztegelnek Agdam vasútállomásán. Az alternatív szervezetek hatására az azerbajdzsán vasutasok nemcsak megakadályozzák a terület és a külvilág közötti vasúti forgalmat, de ,,elveszítettek,, két tüzelőanyagot szállító szerelvényt is. . Az üzemanyag hiánya Karabahban mind az örmények, mind az azerbajdzsánok lakta terlepüléseken a mezőgazdasági munka felfüggesztésére kényszerítette a betakarításon dolgozókat. Felfüggesztették a személyautók kiszolgálását benzinnel, s éppen csak jut valamennyi üzemanyag a mentőautóknak, a tűzoltóknak, a rendőrségnek. Az üzemanyaghiány következtében szigorúan korlátozni kell a helikopterek forgalmát is, márpedig az autóutak szervezett eltorlaszolása miatt a helikopterek forgalma nagyon fontos az elzárt helységek ellátása szempontjából. A Karabahhal szomszédos vidékekről sem egyesével, sem konvojban nem engednek át járműveket, pedig katonai kísérettel haladnak az élelmiszert és fűtőanyagot szállító kocsik. Teljesen leállt a közúti tranzitközlekedés is. A közellátás csaknem egész rendszere megbénult Karabahban, s ez elsősorban a lakosság élelmiszer-ellátásában érződik. Az üzletek polcai csupaszak, mind hosszabbak a kenyérre és más élelmiszerre várók sorai. A blokád miatt akadozik a hosszú ideig tartó sztrájk után a munka felvétele is. Nincsenek építőanyagok, ipari nyersanyagok. A nemzeti gyűlölködés nyomán kialakult helyzet kihat a mezőgazdaságra is. A szőlő a tőkéken pusztul el, a több tízezres sertéstelepeken ötödik napja nincs tápszerkoncentrátum. Emiatt megkezdődött az állatok kényszervágása. Még a juhnyájak átköltöztetése a téli helyekre is csak a belügyi csapatok fegyveres biztosításával oldható meg. A drámai helyzetről beszámoló TASZSZ hírügynökség jelentéséből kiderül, hogy a területet irányító különleges bizottság tagjai eredménytelen tárgyalásokat folytattak a blokád feloldásáról Azerbajdzsán és Örményország vezetőivel. +++
1989. szeptember 16., szombat 15:21
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Szerettem volna beszélni Szép úrral, már többszörösen, és nem tudtam vele beszélni. Szeretném, ha a délutáni órákban, ha lehetséges, öt óra után a 07151-83-61-5 számot felhívná, volna egy-két javaslatom a műsorával kapcsolatban. Ennyit szerettem volna mondani, és nagyon szeretném, hogyha sikerülne, vagy én megpróbálom továbbra is. üdvözlöm önöket, minden jót!"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|