|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF miskolci szervezetének közleménye
"Pécs után Miskolcon is
megnyitotta területi irodáját az MDF 1989. szeptember 1-én. Az iroda
öt megye - Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Szabolcs-Szatmár,
Hajdú-Bihar - MDF szervezeteinek munkáját segíti."
BBC, Panoráma:
Viták az MSZMP refórmer vezetői között
"Csak lassanként derül ki, hogy mi is történt a KB-ülésen - annyi
azonban világos, hogy ezúttal Pozsgaynak nem sikerült győztesen
kikerülnie. A Központi Bizottság legtöbb tagja szerint túlzásba
viszi a reformokat.
Nyers Rezső, az MSZMP elnöke ugyancsak felszólalt a mai
nyilvános gyűlésen, rámutatván: a reformerek a párton belül még
mindíg kisebbségben vannak -, viszont a szélesebb néprétegek
támogatását élvezik."
|
|
|
|
|
|
|
Baku - Vremja
|
Tamássy Sándor, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1989. szeptember 8. péntek. (MTI-tud.) - Bakuban viszonylag nyugodt a helyzet, zavartalan a tömegközlekedés, nyitva tartanak az üzletek, de a vállalatok többségénél még tart a munkabeszüntetés, s a sztrájk több más azerbajdzsáni várost is érint - erről számolt be péntek este a Vremja. A szovjet tévé híradó első ízben adott hírt a hétfőn kezdődött munkabeszüntetésről.
A bakui képsorokból kitünt, hogy az utcákon a belügyi csapatok megerősített járőrei cirkálnak, s az azerbajdzsán főváros központjában a Népfront szervezésében rendszeresen nagygyűléseket tartanak. A Vremjában bejelentették, hogy szombaton ismét százezereket megmozgató nagygyűlést szervez a Népfront, amely saját legalizálása mellett elsősorban a karabahi kérdés azerbajdzsán érdekek figyelembe vételével történő megoldását szorgalmazza. A riport szerint a köztársasági Legfelsőbb Tanácsot rendkívüli ülésre hívták össze. A sztrájkok következtében Bakuban egyébként benzinhiány lépett fel, mivel az olajfinomítók is csökkentett kapacitással dolgoznak, s a vasúti közlekedés gyakorlatilag megbénult a köztársaságban, amelynek területén több mint 20 ezer vagon vesztegel. A sztrájk első négy napja 70 millió rubel kárt okozott a népgazdaságnak. A szovjet tévé híradó beszámolt arról is, hogy Örményország és Azerbajdzsán között megszakadt a vasúti összeköttetés, s a földrengés sújtotta területre eddig is jócskán megrongált szállítmányok, egyebek között faházak érkeztek. Örmény területen több ízben pokolgépes merényletet követtek el vasúti szerelvények ellen, erre a mozdonyvezetők megtagadták a vonal kiszolgálását. A Vremja szerint Örményországban egy vasúti híd is merénylet célpontja volt, de ezt a terrorakciót sikerült meghiúsítani. Karabah-hegyvidéken eközben tovább folyik az ,,útháború,,, az örményeket vagy azerbajdzsánokat szállító autóbuszok, gépkocsik egyaránt támadásoknak vannak kitéve, nemigen érkeznek úticéljukhoz ép ablakkal, golyóütötte sérülések nélkül. A növekvő feszültség jele az is, hogy a hatóságok - az incidensek megakadályozása érdekében - lezárták az Azerbajdzsánhoz tartozó Nahicseván határát Örményországgal, a közúti ellenörzőpontokon csak szigorú vizsgálat után haladhatnak át járművek - derült ki a Vremjából.+++
1989. szeptember 8., péntek 20:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Szerettem volna beszélni Szép úrral, már többszörösen, és nem tudtam vele beszélni. Szeretném, ha a délutáni órákban, ha lehetséges, öt óra után a 07151-83-61-5 számot felhívná, volna egy-két javaslatom a műsorával kapcsolatban. Ennyit szerettem volna mondani, és nagyon szeretném, hogyha sikerülne, vagy én megpróbálom továbbra is. üdvözlöm önöket, minden jót!"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|