|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF miskolci szervezetének közleménye
"Pécs után Miskolcon is
megnyitotta területi irodáját az MDF 1989. szeptember 1-én. Az iroda
öt megye - Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Szabolcs-Szatmár,
Hajdú-Bihar - MDF szervezeteinek munkáját segíti."
BBC, Panoráma:
Viták az MSZMP refórmer vezetői között
"Csak lassanként derül ki, hogy mi is történt a KB-ülésen - annyi
azonban világos, hogy ezúttal Pozsgaynak nem sikerült győztesen
kikerülnie. A Központi Bizottság legtöbb tagja szerint túlzásba
viszi a reformokat.
Nyers Rezső, az MSZMP elnöke ugyancsak felszólalt a mai
nyilvános gyűlésen, rámutatván: a reformerek a párton belül még
mindíg kisebbségben vannak -, viszont a szélesebb néprétegek
támogatását élvezik."
|
|
|
|
|
|
|
Azerbajdzsán-sztrájk
|
Tamássy Sándor, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1989. szeptember 5. kedd (MTI-tud.) - Az Azerbajdzsánban hétfőn kezdődött sztrájkokról kedd este számoltak be először a szovjet tömegtájékoztatási eszközök. A TASZSZ szűkszavú jelentéséből kitűnik, hogy a bakui olajfinomítóban a munkások nem tettek eleget az Azerbajdzsáni Népfront szombaton meghírdetett sztrájkfelhívásának. Mint ismeretes, a hivatalosan egyelőre még nem bejegyzett szervezet a Karabah-hegyvidék fennhatóságáért Örményországgal folytatott vitában így kívánt nyomatékot adni az azerbajdzsáni érdekeknek.
A bakui olajfinomítóban azért visszaesett a termelés, hiszen a tömegközlekedésben fennakadásokat okoz a sztrájk, s így a munkások nem tudnak eljutni munkahelyükre. A TASZSZ beszámolót közölt egy másik, Lenkorán-i gyárból is, ahol a munkások ugyancsak elutasították a sztrájkfelhívást, s nem szüntették be a termelést. Nyikolaj Konarjov szovjet közlekedési és postaügyi miniszter a szovjet televizióban kedd este sugárzott interjújában érintette a köztársasági munkabeszüntetések okozta károk kérdését is. Szavaiból kiderült, hogy Azerbajdzsán területén több vasúti járműtelepen sztrájkolnak, például Kirovábádban. A dagesztáni Derbentnél csaknem 300 vasúti szerelvény torlódott össze, a vasútasok sztrájkja következtében összesen 25 ezer vagon vesztegel. Konarjov interjújában egyébként szorgalmazta, hogy a szovjet vasútaknál - éppen a moldavai és azerbajdzsáni munkabeszüntetések helyi politikai érdekekből történt meghírdetése miatt - legyen tilos a sztrájk, az ágazat országos jelentősége miatt szigorítsák a fegyelmet.+++
1989. szeptember 5., kedd 20:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Szerettem volna beszélni Szép úrral, már többszörösen, és nem tudtam vele beszélni. Szeretném, ha a délutáni órákban, ha lehetséges, öt óra után a 07151-83-61-5 számot felhívná, volna egy-két javaslatom a műsorával kapcsolatban. Ennyit szerettem volna mondani, és nagyon szeretném, hogyha sikerülne, vagy én megpróbálom továbbra is. üdvözlöm önöket, minden jót!"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|